فرماندار یزد:

توسعه فرهنگ ایثار و ساده زیستی مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهدای استان یزد

توسعه فرهنگ ایثار و ساده زیستی مهمترین اهداف راهبردی کنگره شهدا و یادواره شهدای استان یزد می باشد
کد خبر: ۹۳۰۷۶۳۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد رستگاری فرماندار یزد عصر امروز در مراسم یادواره شهدای شهرستان یزد و بزرگداشت حماسه ۹ دی که در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد گفت: شهرستان یزد در همه وقایع تاریخی قبل و بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در هشت سال دفاع مقدس حضور موثر داشته است.

وی افزود: مردم متدین دارالعباده و داراالعلم یزد در دوران دفاع مقدس حاضر بوده و با تقدیم ۱۶۵۰ شهید سرافراز در شهرستان یزد پایبندی خود به نظام را نشان داده اند. در شهرستان یزد خانواده‌های فداکاری داریم که سه فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

رستگاری ابراز داشت: نشر و توسعه فرهنگ دفاع، ارائه الگو به نسل جدید، توسعه فرهنگ ایثار و ساده زیستی و تبیین خط مشی و سبک زندگی شهدا برخی از اهداف راهبردی کنگره شهدا و یادواره شهدای استان یزد می‌باشد.

وی با بیان اینکه الگویی بهتر از حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس برای جوانان نداریم، اظهار داشت: عزت و اقتدار این سرزمین بار‌ها با تعرض بیگانگان خدشه دار شد، اما تنها در دوره ۸ سال دفاع مقدس ایستادگی ملت ایران به سند افتخار این مرز و بوم تبدیل شده است و به اذعان غربی‌ها جنگ ۸ ساله تلاش ایران برای ایستادگی در برابر یک طوفان عظیم بود.

این مقام مسئول گفت: یادواره ۱۶۵۰ شهید سرافراز شهرستان یزد با یاد سردار سلیمانی مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان یزد می‌باشد.

رستگاری اظهار داشت: این یادواره با رویکرد خدمت محوری و مردم محوری برگزار می‌شود. در همین راستا ۴۰ خدمت به یاد هر شهید شامل توزیع بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه، اعطلای تسهیلات، سرپرستی ایتام، بازنگری مبلمان شهری و ارائه خدمت به اقشار گوناگون انجام شده و انشاالله به برکت خون شهدا این خدمات سال‌های طولانی جاودانه خواهد شد.

فرماندار یزد گفت: همچنین با محوریت بسیج و همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح محله محوری در طرح حاج قاسم سلیمانی در یزد در حال اجرا می‌باشد که ۳۲ پایگاه سلامت راه اندازی شده و تیم‌های مراقبتی و سرخوشه‌ها برای انجام اقدامات لازم فرآیند کاری خود را آغاز کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار