خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

ساخت صحن عقیله بنی هاشم با بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در کربلا

طاهرخانی گفت: ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا در دست اقدام است که فاز اول آن با ۱۴۵ هزار متر مربع بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از اتمام در طول روز بالغ بر ۱۰۰ هزار زائر را پذیرا خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۰۷۵۲۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

سرهنگ مهدی طاهر خانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به اقدامات این ستاد در کشور عراق ابراز کرد: بازسازی، حفظ، نگهداری و تعمیرات طفلان مسلم از ابتدای ایجاد ستاد به استان قزوین واگذار شده و اولیت استان تکمیل این پروژه در شهر مسیب عراق است.


وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اقداماتی برای پروژه طفلان مسلم صورت گرفته اما بخشی از آن باقی مانده که پیگیری و تکمیل آن به پشتیبانی و مساعدت مردم نیاز دارد و از اقشار مختلف استان بویژه افراد دارای استطاعت مالی خواستاریم برای اتمام آن کمک کنند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه امام علی(ع) از دیگر طرح‌های استان بود که به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.


وی ادامه داد: پس از صحن حضرت زهرا(س)، ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا در دست اقدام است که فاز اول آن با ۱۴۵ هزار متر مربع بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از اتمام در طول روز بالغ بر ۱۰۰ هزار زائر را پذیرا خواهد بود.


این مسئول عنوان کرد: بازسازی ایوان نجف و امامزادگان در کربلا و نجف و سایر شهرها و در مجموع بازسازی زیارتگاه‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی مربوط به این امر در عراق از جمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.


وی افزود: پس از اتمام صحن عقیله بنی هاشم، اقدامات موثر و جدی در راستای ساخت صحن‌ها در سامرا و کاظمین در برنامه‌های ما قرار دارد؛ البته پروژه‌های ما به ساخت صحن‌ها محدود نیست و می‌توان به ایجاد دارالشفا در عراق با هدف کمک درمانی به مردم منطقه و بهره بیشتر آنان از درمان اشاره کرد.


فعالیت ستاد بازسازی عتبات در کشور سوریه در آینده نزدیک

 

طاهر خانی درباره نحوه فعالیت و مراحل ساخت صحن‌ها و سایر اقدامات عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق گفت: عمدتا نیروهای مردمی در قالب تیم‌های چند نفره با تخصص‌های گوناگون مورد نیاز در ایام مشخص ماهیانه به صورت داوطلب و بدون دریافت هیچ گونه حق الزحمه اعزام می‌شوند.


وی ادامه داد: اکنون نیز علی رغم محدودیت‌ها در رفت و آمد بین دو کشور به دلیل شیوع کرونا، حدود دو هزار نیروی کاری در ساخت و تکمیل عتبات حضور فعال دارند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین عنوان کرد: بنا بر توافقی که با مسئولین و متولیان حرمین در عراق صورت گرفته، این مسئولین تمام املاکی که در آن ساخت و ساز انجام می‌شود را تملک و مشکلات معارضین را از نظر قانونی و شرعی حل کرده و ملک بدون مشکل را در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار می‌دهند.


وی ادامه داد: پس از در اختیار قرار گرفتن ملک در دست ایرانیان فعالیت با طراحی‌ها و نظارت‌های مهندسین ایرانی آغاز می‌شود و این روند نظارتی تا اتمام پروژه ادامه خواهد داشت.


این مسئول اظهار کرد: در کنار حفظ ابنیه اقدامات فرهنگی نیز وجود دارد و در زمان اربعین موکب‌ها در کنار اسکان و پذیرایی زائرین سفیران فرهنگی به شمار می‌آیند.


وی افزود: دو کشور عراق و ایران از نظر فرهنگی نزدیک هستند و فرهنگ مقاومت که مد نظر کشورهای آزاده جهان است در آن‌ها قابل مشاهده است؛ درواقع هدف مردم ایران، عراق و سوریه مقاومت در برابر زیاده خواهی‌ها و استکبار است و جوانان عراقی مشابه نیروهای متدین کشور هستند که مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند.


طاهر خانی در پایان گفت: فرهنگ حاج قاسم فرهنگ مقاومت و ایستادگی بود و در این راستا شهدای زیادی تقدیم شد؛ علاوه بر این از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز گروه‌هایی به سوریه اعزام شده و اقداماتی آغاز شده و در آینده نزدیک با هماهنگی و مجوز کشور سوریه در آنجا نیز فعالیت چشمگیر و مضاعفی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها