تشریح فعالیتهای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا در شهرستان ماهنشان

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان فعالیتهای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۰۷۴۵۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
سرهنگ مصطفی ملکی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ در خصوص اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تفاهم نامه‌ای مابین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، منعقد گردید که براین اساس مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در بین مردم عزیز، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی را اجرا کنیم.

وی افزود: مطابق طرح چهار کمیته حمایت، رصد و مراقبت، اطلاع رسانی و آموزش، نظارت، در سطح شهرستان تشکیل شد. در کمیته رصد و مراقبت برابر تفاهم با شبکه بهداشت، پایگاه‌های بسیج در کنار پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع و خانه‌های بهداشت، فعالیت‌های مضاعفی را شروع کردند.

ملکی درباره در تشریح فعالیت‌های بسیج در کمیته مراقبت گفت: در فعالیت‌های مراقبتی، بسیجیان عزیز با عنوان مراقبین سلامت، در پایگاه‌های مقاومت و خانه‌های بهداشت در قالب تیم مراقبتی به درب منازل مراجعه با توجیه‌های بهداشتی و مراقبتی، پک بهداشتی و بروشور اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا را به خانوار‌ها ارائه می‌کنند؛ اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت می‌کنند و برای اعزام پزشک یا پرستار به مراجع ذیربط گفته می‌شود.

ملکی در خصوص فعالیت‌های حمایتی در کمیته حمایت گفت: به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تامین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و پک‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهنشان افزود: در کمیته نظارت؛ تیم‌های بسیجی در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان، رصد می‌کنند که آیا اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود (در نانوایی ها، مغازه ها، مراکز تجمع مردم)، به‌خوبی صورت می‌پذیرد یا خیر؟

ملکی با اظهار این که "آنچه اکنون اهمیت دارد اقناع سازی مردم است"، خاطرنشان کرد: بسیج با همکاری و هماهنگی بین بخشی سایر سازمان‌ها و همدلی و همگرایی روسای مراکز بهداشتی و تمامی ارکان نظام سلامت این طرح را اجرا می‌کند.

مسئول کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی در شهرستان ماهنشان با اعلام این که "تمرکز ما در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کروناست"، تاکید کرد: بیشترین تلاش بسیجیان عزیز شهرستان، اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از کرونا صورت می‌گیرد. در حوزه کمیته اطلاع رسانی علاوه بر توجیهات حضوری در درب منازل، به‌منظور اطلاع رسانی پیام‌هایی در بستر شبکه‌های فضای مجازی شهرستان تهیه شده و منتشر می‌شود.

سرهنگ ملکی ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران اجرای طرح شهید سلیمانی بر لزوم استمرار مساعدت ها، همدلی‌ها وهمراهی‌های همکاران حوزه بهداشت و نیرو‌های بسیج تاکید کرد.

وی به تأثیر چشمگیر اجرای طرح محله محور در کنترل بیماری منحوس کرونا اشاره کرد و نزولی کردن شیب منحنی شیوع اپیدمی کرونا را اقدامی بزرگ برشمرد.

ملکی با بیان این که حفظ سلامتی جامعه وظیفه‌ای بر دوش همه ماست، اظهار امیدواری کرد که با عنایت خداوند متعال و استمداد از روح سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، انشاالله خواهیم توانست با کنترل اپیدمی ویروس منحوس کرونا، آن را شکست دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار