خبرهای داغ:
گزارشی از لبیک به ندای رهبری در بیمارستان‌های فارس؛

آرزویی که باحضور در بخش کووید ۱۹ محقق شد

گزارشی از ایثارگری بانوان بسیجی را در بیمارستان‌های استان فارس بخوانید.
کد خبر: ۹۳۰۶۹۹۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج   «مریم حسین خانی» مسئول بسیج خواهران شهرستان مرودشت در استان فارس، یکی از آن بانوان ایثارگری است که از ابتدای شیوع کرونا، احساس مسئولیت کرد تا او نیز به سهم خود کاری انجام دهد که بیماری‌ زودتر در سطح کشور مهار شود. 

وی در این‌باره گفت: در آغاز شیوع بیماری، کشور شدیدا دچار کمبود ماسک بود، بنابراین ما با همکارانمان در گروه جهادی "سید اعظم افضل" (بانوی جهادگر شهرستان مرودشت که در یک حادثه جهادی جان خود را از دست داد)، کارگاه تولید ماسک به راه انداختیم. سپس در ارائه کمک‌های مومنانه فعال شدیم و شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردیم و به دست نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا رساندیم. با قرمز شدن وضعیت در استان و احساس خستگی کادر درمان، و درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، به این نتیجه رسیدیم که نامه‌ای مبنی بر اعلام آمادگی برای کمک به کادر درمان به مسئولان بهداشت و درمان شهرستان بفرستیم.
حسین خانی ادامه داد: بعد از مدتی، مسئولان تماس گرفتند و درخواست کمک از سوی گروه‌های جهادی داشتند. ابتدا در بخش تذکر لسانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در سطح شهر، مغازه‌ها و نظارت بر کار آنها فعال شدیم. درنهایت با حضور در بخش کووید ۱۹ بیمارستان‌ها، جهاد خود را ادامه دادیم. من و برخی نیروهای گروه‌های جهادی "سید اعظم افضل" در بیمارستان مطهری شهرستان مرودشت حضور یافتیم و مراقبت از بیماران، جابجایی بیمار در بخش‌ها، غذا دادن، برقراری ارتباط با خانواده بیمار و ...، به کادر درمان کمک کردیم. نیروهای داوطلب جهادی ما، بصورت شیفت بندی شده، هر فردی ۶ ساعت در روز به کادر درمان کمک کردند.
آرزوی دفاع از وطن
مسئول بسیج خواهران شهرستان مرودشت، گفت: برای حضور در بیمارستان، ترس را از خود دور کرده بودیم زیرا روحیه جهادی، از طرف بسیج از دوران نوجوانی تاکنون، به ما منتقل شده است. همیشه آرزو داشتیم روزی ما هم بتوانیم همچون شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، جان خود را در طبق اخلاص بگذاریم و برای کشورمان، به مردم عزیزمان، خدمت کنیم. همواره غبطه می‌خوردیم به حال مدافعان حرم که به جبهه مقاومت و پیشرفت اسلام کمک می‌کنند. در شیوع بیماری کرونا، دشمن به در خانه آمده بود و دیگر جایی برای تعلل وجود نداشت و با علم به اینکه خطر وجود دارد اما به هیچ وجه، جان خود را عزیزتر از پزشکان و پرستارانی نمی‌دیدیم که طی یکسال گذشته جان خود را سپر بلا کرده‌اند و حالا که نیاز به کمک دارند وظیفه انسانی حکم می‌کرد به کمک کادر درمان بشتابیم.

وی درباره واکنش خانواده خود به حضورش در بیمارستان، عنوان کرد: از ابتدای شروع کرونا و آغاز ایثار جهادگران، من مکررا بحث ملحق شدن به کادر درمان و کمک به بیماران را مطرح می کردم. همسرم و فرزندانم این موضوع را پذیرفته بودند اما مادرم به دلیل وابستگی‌اش، نسبت به این موضوع، کمی حساسیت نشان می‌داد. مدتی بعد از ورود من به بیمارستان و بدون اینکه ایشان اطلاع داشته باشد، یکروز مادرم با من تماس گرفت و گفت؛ «خواب دیدم لباس بسیار زیبایی پوشیده‌ای و عازم سفر هستی». من از خودم در لباس ایزوله بیمارستانی عکس گرفتم و برایش فرستادم و گفتم؛ مادر، تعبیر خواب شما همین است.
کرونا، یک امتحان الهی برای نفس
این بانوی ایثارگر در پایان اظهار داشت: صحبتم با گروه‌های جهادی این است که هر حادثه‌ای در کشور بوجود می‌آید چه کرونا و چه سیل، زلزله و...، نباید از مقابله با حوادث ترس داشته باشیم و اگر نیت کمک کنیم که هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام بدهیم، خداوند نیز راه را هموار می‌کند. این یک امتحان الهی برای نفس انسان است و هر فردی می‌تواند خود را بشناسد که آیا در بحران‌ها می‌تواند بر نفس خود غلبه کند و اهل عمل است یا خیر. گاهی انسان در شرایط عادی وعده‌های زیادی می‌دهد اما وقتی به شرایط سخت می‌رسد، نمی‌تواند پایبند بماند. ما نیز سالها ادعا داشتیم که روحیه بسیجی و ایثارگری داریم، کرونا فرصتی بود برای اثبات این ادعا و اینکه آیا می توانیم از خود بگذریم یا خیر. در کل، من کار مهمی نکردم و جهادگران دیگر در نقاط مختلف شهر و استان ما، جانفشانی‌های بیشتری کرده‌اند. اما ارزش دارد که جان خود را برای مردم و انقلاب‌مان بدهیم و امیدواریم که با فرج امام زمان (عج) همه گرفتاری‌های بشریت از بین برود و ما نیز آن روزهای خوب را ببینیم.
«زهرا جمشیدی» مسئول حوزه حضرت زینب (س) منطقه ابرج شهرستان مرودشت استان فارس، دیگر بانوی ایثارگر از گروه بسیجیان سردار شهید ولی نوری است که به فرمایشات مقام معظم رهبری، لبیک گفته و از ابتدای شیوع کرونا، کار خود را آغاز کرده و در مقطعی از زمان نیز برحسب نیاز کادر درمان، به یاری پزشکان و پرستاران بیمارستان شهید مطهری این شهرستان شتافته‌اند.

لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری
وی در این گفتگو اظهار داشت: ما ۱۸ روز پیاپی در بخش‌های کرونایی این بیمارستان فعالیت کردیم تا جایی که بیمارستان اعلام کرد دیگر نیازی به کمک گروه‌های جهادی نیست. خواهران با تمام توان در بخش کرونا به پرستاران کمک کردند. زیرا وظیفه خود می‌دانستیم که مقام معظم رهبری، هر دستوری بدهد ما بر روی چشم بگذاریم. حتی اگر شرایط سخت‌تر از بخش کرونا هم باشد حضور پیدا خواهیم کرد. بطورکلی، ۸ مرحله کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب دیده های بیماری کرونا، تولید ماسک، پخت غذای گرم برای نیازمندان، کمک به مراکز بهداشت جهت غربالگری بیماران کرونایی، حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمان بخش کرونا و چندین عملکرد دیگر، از فعالیت‌های ما بوده است.
این بانوی بسیجی بیان کرد: همسرم نیز برای کمک به کادر درمان، نام نویسی کرده بود اما بخاطر فرزند کوچکم، یکی از ما می‌توانست امتیاز حضور در بیمارستان را داشته باشد. هیچیک از دیگر بسیجیان نیز از طرف خانواده شان با مانعی روبرو نشدند و جای تقدیر از این خانواده ها وجود دارد. من در ارتباط با خانواده همکارانم، روحیه خوبشان را می‌دیدم زیرا آنها نیز پیرو خط رهبری بودند.

کرونا یک جنگ متفاوت
جمشیدی از درد و رنج بیماران و سختی کادر درمان اینچنین روایت کرد: بیماران ما را با نهایت مهربانی و لطافت صدا می‌زدند و ما به آنها دلداری می دادیم، با خانواده هایشان تماس می‌گرفتیم و از وضعیت بیمارشان مطلع میکردیم. میگفتم اقوام ما هم کرونا گرفتند و بهبود یافتند، شما هم نگران نباشید. گروه‌های جهادی با بیان جنبه‌های معنوی کار، به پرستاران روحیه و دلداری می‌دادند. این پرستاران ایثارگر نیز از همه چیز خود گذشته بودند و می‌گفتند؛ امروز وارد یک جنگی شده‌ایم که فقط نوع آن با جنگ نظامی متفاوت است و وظیفه خود می‌دانیم تا لحظه آخر در میدان ایستادگی کنیم. لازم است این را نیز بگویم با کمک مسئول بسیج جامعه پزشکی و رئیس بیمارستان، خوابگاهی در بیمارستان گرفتیم و شبانه روز ماندیم. خداوند را شاکریم که هیچیک از نیروهای جهادی، مبتلا به ویروس کرونا نشدند. من فرزندم را با فاصله بسیار زیاد میدیدم و بعد از بازگشتن به خانه، مدتی در طبقه بالای خانه قرنطینه بودم و همسرم و دخترم در طبقه پایین زندگی کردند تا از سلامت خود مطمئن شدم.
این بانوی ایثارگر در آخرین صحبت خود خطاب به کادر درمان گفت؛ پزشکان و پرستاران، واقعا جان بر کف هستند و کلام رهبری بر آنها تاثیر گذاشته است. البته همه جهادگران دوست داشتند زودتر کرونا از بین برود اما نمی‌خواستند خودشان از بیمارستان بروند. واقعا میخواستیم پرستاران در مرخصی باشند و ما به جای آنها کار کنیم. دعا میکنیم هرچه زودتر این ویروس منحوس از جامعه مسلمانان و همه جهان رخت ببندد و برود و شرایط به حالت عادی بازگردد.
«هاجر بهرامی» مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه فیروزآباد استان فارس، سومین بانوی ایثارگری که در این گزارش ما را همراهی کرد گفت: در شرایط بوجود آمده بخاطر شیوع کرونا، بعد از صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری ایراد فرمودند و تاکید کردند جوانان مومن انقلابی یکبار دیگر به میدان بیایند و به کمک کادر درمان بشتابند، از طرفی با افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و سنگین شدن کار پرستاران و اعلام نیاز به کمک جهادگران، ما تصمیم گرفتیم به این نداها لبیک بگوییم.
وی توضیح داد: هم اکنون همراه ۱۲ نفر از خواهران بسیجی به مدت یک ماه است که در بخش کرونا بیمارستان قائم شهرستان فیروزآباد، درحال فعالیت هستیم. الان چند روزی است که حجم بیمار کمتر شده و شیفت کاری ما نیز کاهش یافته است.

جهاد در بخش کرونا، یک ضرورت است
بهرامی درخصوص انگیزه‌اش از این اقدام جهادی گفت: ما آیات زیادی در قرآن درخصوص جهاد داریم، جهاد در هر دوره و شرایطی یک نوع تفسیر می‌شود. امروز نیز جهاد در بخش کرونا، معنی پیدا می‌کند. اگر به این باور رسیده باشیم که مرگ و زندگی دست خداوند است و همه پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود، قرار گرفتن در کنار کادر درمان و پرستاران ترسی ندارد. جهاد در بخش کرونا، یک ضرورت است زیرا بیماران کرونایی، همراه هم ندارند و از این‌رو، حجم کار پرستاران دوچندان شده است.
این مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: اگرچه در شرایط سختی قرار گرفتیم اما کمک به بیماران و پرستاران، ما را به آرامش خاصی رسانید. یکروز جهاد در مرزها، روزی در جبهه جنگ و امروز هم در بیمارستان ها مقابل کرونا است. اگر شرایط سخت تر از این نیز باشد، بازهم بسیجیانی هستند که به کمک بیایند مانند هشت سال دفاع مقدس.
شادی دل امام زمان و لبخندی بر لب رهبر
وی افزود: ما با این اقدام، تلاش کردیم دل امام زمان خود را شاد بگردانیم و لبخندی بر لب رهبرمان بنشانیم و خود نیز از کارمان راضی و خشنود بودیم. بیماران کرونا از نظر روحی شرایط مساعدی ندارند و جو پراسترسی بر بیماران حاکم است. ما به بیماران در غذا دادن و حمام کردن و همه کارهای شخصی شان کمک میکردیم و گاهی با خانواده هایشان صحبت می کردیم. کارمان خیلی سنگین بود و از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۸ شب، شیفت بودیم و حتی وقت استراحت نداشتیم. به‌نظر من، یکی از معیارهای انقلابی بودن اخلاق حسنه است و مردم با دیدن این موضوع نسبت به بسیج و نظام امیدوارتر می‌شدند.
بهرامی درمورد سختی‌های بیماران و کادر درمان اظهار داشت: کادر درمان در طول یکسال گذشته حجم زیاد کاری را متحمل شده و بیماران که کارشان به بستری می‌کشد، مشکلات تنفسی زیادی دارند. دیدن این سختی‌ها بسیار ناراحت کننده بود. از مردم میخواهم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس سریعتر از بین برود و حجم کار کادر درمان کاهش یابد. دیدن افراد ناتوان، سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بسیار سخت است.

این بانوی ایثارگر در پایان خطاب به کادر زحمتکش درمان گفت: همه مردم و بسیجیان قدردان پرستاران هستند، شاید در عمل نتوانستیم کمک چندانی بکنیم اما بیماری کرونا باعث شد پرستاران برای مردم عزیز شوند زیرا سختی کادر درمان در پاندمی کرونا بیشتر مشخص شد. دعاگوی آنها هستیم و سعی می کنیم با فرهنگ سازی به کاهش تعداد بیماران کمک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار