حسن پور در یاسوج عنون کرد:

حذف مالیات صنوف آسیب دیده از کرونا خواسته بسیج اصناف کشور از وزیر اقتصاد است

رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور گفت: حذف مالیات صنوف آسیب دیده از کرونا خواسته بسیج اصناف کشور از وزیر اقتصاد است.
کد خبر: ۹۳۰۶۱۷۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, غلامرضا حسن پور در دیدار با روسای اتحادیه‌ها و بازاریان در یاسوج گفت: با توجه قرار گرفتن در وضعیت موجود کرونا و همکاری بیش از پیش اصناف با دولت، درخواست بسته‌های حمایتی را ارائه دادیم تا بازارایان بیش از این متضرر نشوند.

 وی افزود: طرح شبکه‌ بزرگ کاسبان امین باهماهنگی بسیج اصناف و طرح شرکت‌های تعاونی پشتیبانی برای ارائه کالا با قیمت مناسب به مردم در دستور کار بسیج اصناف کشور قرار گرفته است.

حسن پور اضافه کرد:سه میلیون واحد صنفی و ۶۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور داریم و این بخش ۱۷ درصد ناخالص تولیدی کشور را تامین می کند.
رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور گفت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 200 هزار عدد ماسک در کشور تولید می شد که با راه اندازی کارگاه های تولیدی هم اکنون این میزان به روزانه ۱۷ میلیون عدد ماسک رسیده که بخشی از این میزان تولید، صادر می شود و برای 20 هزار نفر نیز اشتغالزایی ایجاده شده است.
رییس بسیج اصناف کشور از پررنگ شدن نقش اصناف در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: برنامه هفتم توسعه کشور در دست تدوین است که نیاز به یک برنامه راهبردی قابل اجرا داریم که ما این برنامه را تهیه و تدوین کرده ایم و به مشورت گذاشته ایم.

ارشدی رئیس اتاق اصناف یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۳۲ هزار واحد دارای پروانه در یاسوج وجود دارد، گفت:اصناف مشکلات زیادی دارند که می طلبد در این زمینه چاره اندیشی کرد.
نبود بازار میوه و تره بار در یاسوج، اخذ مالیات از واحدهای صنفی در شرایط کرونایی، مسدود شدن حساب اصناف توسط اداره دارایی، تعطیل شدن برخی اصناف و افزایش دستفروش ها از جمله مشکلاتی بود که در این نشست روسای اتحادیه‌ها و بازاریان مطرح کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار