خبرهای داغ:
معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

لزوم ایجاد شبکه صیانت از معتادان پس از ترک/آمادگی سپاه استان در ایجاد کمپ ماده ۱۶

سرهنگ حسینیانی گفت: شبکه صیانت و مراقبت از افرادی که ترک اعتیاد می کنند باید به صورت ویژه پیگیری شود.
کد خبر: ۹۳۰۵۹۲۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

سرهنگ امیرعلی حسینیانی معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در شورای مبارزه با مواد مخدر استان که به ریاست جمالی پور استاندار قزوین و مسوولان دستگاه های ذیربط در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به ایجاد مرکز ماده ۱۶ استان، توسط سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: سپاه استان بر عهدی که بنا به نیاز جامعه استان قزوین و توجه سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان مبنی بر واگذاری بخشی از منطقه پادگان سپاه قدس برای این ماموریت مهم و مدیریت این مرکز می باشد، همچنان باقیست تا خدمتی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و هم استانی های محترم ارائه دهد.

 

وی گفت: در همین راستا مکاتباتی با سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در دو محور ارائه مکان و مدیریت انجام شده و از سوی استاندار قزوین نیز مکاتباتی با همین مضمون با سردار سلیمانی انجام شد. تقاضای ما این است متولیان اصلی در تهران نیز عملا پیگیر این امر مهم باشند.

 

وی گفت: بسیج به عنوان نیروی کمکی در ۱۰ استان مرکز ماده ۱۶ را ایجاد کرده و در استان قزوین در این امر هنوز عملکردی از سوی دستگاهها وجود نداشته و ما بعنوان سلسله مراتب فرماندهی بیش از این نمی توانیم سازمان بسیج را تحت فشار برای اجرای این امر قرار دهیم و لازم است تا شورای مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی با ارایه یک بیوگرافی از استان قزوین به طور جدی پیگیر این امر باشند.

 

معاون اجتماعی سپاه استان اظهار کرد: در حوزه مبارزه و درمان استقبال خوبی وجود دارد اما بعد از گذشت شش ماه از جمع آوری معتادان چه تحولاتی ایجاد شده، نکته مهم این است که متولیان امر گزارشی ارائه دهند که معتادان پس از ترک، در کجا و در چه وضعیتی به سر می برند. لذا لازم است تا شناسنامه ای در این خصوص ایجاد شود.

 

سرهنگ حسینیانی عنوان کرد: با اعتبارات میلیاردی که جهت جمع آوری معتادان و ترک اعتیاد آنها هزینه می شود هنوز خروجی مطلوبی به دست نیامده لذا شبکه صیانت و مراقبت از افرادی که ترک اعتیاد می کنند باید به صورت ویژه پیگیری شود.

 

وی افزود: اگر هر دستگاه، صیانت تعدادی از این افراد که در دوران پس از ترک به سر می برند را متقبل سود قطعا این افراد جزو ورودی های مجدد قرار نخواهند گرفت و نتیجه مطلوبی از این جلسات به دست می آید.

 

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین اضافه کرد: مدارسی در استان وجود دارد که بلااستفاده است. در صورت امکان این مدارس را امانی در اختیار برخی مراکز ترک اعتیاد قرار دهید تا اقدامات مربوط به پیشگیری، توانمندسازی، آموزشی در این مدارس با حفظ مالکیت اداره کل آموزش و پرورش در آنها انجام شود. 

 

گفتنی است در پایان این مراسم استاندار قزوین از اقدامات سپاه استان در راستای همراهی با شورای هماهنگی مواد مخدر و نیز اقدامات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تقدیر کرد.

 

گفتنی است راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ معتادان یکی از مطالبات و اولویت‌های اصلی استان در حوزه مسائل اجتماعی بود که در چند سال گذشته از سوی بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان مورد تاکید قرار داشت و سپاه استان در راستای رفع بخش عمده ای از مشکلات استان در حوزه اعتیاد، آمادگی خود را جهت ایجاد فضای مکانی ماده ۱۶ اعلام کرده و در حال حاضر نیاز به مساعدت دستگاه های ذیربط جهت هماهنگی های لازم می باشد. 

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار