خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد؛

کاهش ۷ درصدی طلاق در ۶ماهه نخست سال ۱۳۹۹

بیدخام گفت: در ۶ماهه نخست سال ۱۳۹۹ با کاهش ۷ درصدی طلاق در استان قزوین همراه بودیم.
کد خبر: ۹۳۰۵۶۵۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

مریم بید خام در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: هر وقت از تربیت های اسلامی و ایرانی فاصله بگیریم در صد افزایشی معضلات اجتماعی در ازدواج های نا موفق و طلاق را بیشتر مشاهده می کنیم، در جامعه امروزی هر مقدار از معیارهای زندگی سنتی و سبک زندگی ایرانی ، اسلامی فاصله می گیریم که رویکردها به سمت مدرنیته رفته قبح طلاق در جامعه شکسته شده، در گذشته طلاق سیرت بسیار زشتی در خانواده ها داشت.

 

وی تصریح کرد: بیشترین درصد طلاق مربوط به اعتیاد است، مردان و زنان هرکدام به نوعی در ازدواج های ناموفق دچار صدمات روحی و عاطفی می شوند، برای زنان مشکلات بعد از طلاق سخت تر می شود، برخی از بانوان به خاطر حس مادرانه خویش دوست ندارند فرزندان را رها کنند و بعضا در برابر مهریه سرپرستی فرزندان را به عهده می گیرند. به دلیل نداشتن شغل و درآمد کافی و نگاه های بدبینانه به زنان بعد از طلاق شرایط زندگی را به مراتب سخت تر از گذشته می کند.

 

بیدخام با اشاره به وضعیت زنان پس از طلاق گفت: بیش از ۴۰هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین وجود دارد که ۲۰هزار نفر آنان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند،خانواده های آسیب پذیر که پشتوانه مناسبی ندارند و به دلایل مختلف مالی نمی توانند پذیرای فرزند خود بعد از طلاق باشند بیشترین مشکلات را متحمل می شوند، درآمد یکی از دغدغه های اصلی زنان بعد از طلاق است. 

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: مشحصات زنان سرپرست خانوار در سامانه تصمیم به طور کامل ثبت شده، مزاحمت های همسر سابق، وجه المصالحه قراردادن فرزندان که صدمات جبران ناپذیری از نظر روحی به آنان وارد می کند‌،تصمیمات شتاب زده، مشکلات درآمدی و معیشتی، اعتیاد، در زمره معضلات اختلاف زوجین می باشد.

 

بیدخام افزود: قزوین از نظر وضعیت طلاق جز استانهای قرمز نیست بلکه رتبه میانی کشور را دارد، مشاوره های رایگان و کمک همه نهادها می تواند از طلاق های بسیاری جلوگیری کند. سامانه تصمیم برای استان های بحرانی حوزه طلاق بود، استان قزوین قبل از اینکه شرایط بحرانی را تجربه کند و به منظور دور شدن از معضل اجتماعی طلاق این سامانه را زودتر راه اندازی کرد تا بتوانند راحت تر با جامعه هدف کار کند.

 

وی با اشاره به روزهای کرونایی آمار طلاق و ازدواج در ۶ماهه نخست سال ۹۹ اظهار داشت: خوشبختانه در نیمسال اول ۹۹ با آمار رضایت بخشی مواجه بودیم، استان قزوین به طور میانگین کاهش ۷ درصدی طلاق را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می دهد. درخصوص ازدواج باتوجه به قرار گرفتن در شرایط کرونا تغییر قابل ملاحظه ای در استان مشاهده نشده ولی با تمام این اوصاف شهرستانهای البرز و آوج با رشد ۱۱ ۸۴ درصدی ازدواج در ششماهه اول سالجاری مواجه بودند.

 

بیدخام در پایان گفت: پرهیز از تجملات، بازگشت به فرهنگ ایرانی و اسلامی، اشتغال و درآمد برای خانواده ها، مسئولیت پذیری و زمینه مردم و زنان در فعالیت های اجتماعی و خانواده یکی از راه های کاهش طلاق و افزایش ازدواج است.

۱۰۰۲/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها