خبرهای داغ:
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد:

جمع آوری بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات از کشاورزان و باغ داران استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است.
کد خبر: ۹۳۰۴۷۰۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام باب اله شهسواری در دیدار با رئیس اداره جهاد کشاورزی بخش خرمدشت بیان کرد: فریضه الهی زکات با تدبیر مقام معظم رهبری در سنوات گذشته احیا و در حال اجراست و خوشبختانه سال به سال شاهد رشد جمع آوری آن در سطح کشور هستیم.

وی ادامه داد: ستاد زکات استان براساس آیات و روایات به همه مودیان زکات توصیه می کند که زکات خود را با اولویت مصرف برای محرومان منطقه خودشان اهداء کنند.

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: کشاورزان و باغ داران علیرغم موانع پیش رو و سختی های مختلفی که با آن روبرو بوده اند برای اهدای زکات خود به محرومان پیشگام بوده اند.

وی اعلام کرد: طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات از کشاورزان و باغ داران استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: از این میزان بیش از ۱۳ میلیارد تومان معادل ۸۷ درصد برای محرومان هزینه شده است که در برخی مناطق استان این میزان بالاتر هم بوده است.

وی گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۸۵ میلیون تومان زکات در خرمدشت جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۵ درصد رشد برخوردار است همچنین ۶۷ درصد از این مبلغ برای محرومان هزینه شده است.

حجت الاسلام شهسواری با معرفی روحانی تبلیغی موضوع زکات در بخش خرمدشت اظهارکرد: انتظار داریم در حوزه زکات کار تبلیغی چهره به چهره انجام شود و به کشاورزان و باغ داران علاوه بر اصل زکات، در خصوص نوع مصرف زکات و اولویت ها هم اطلاع رسانی شود.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئولیت دبیری شورای زکات استان را بر عهده دارد از این رو انتظار داریم با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی، شاهد رشد کمی و کیفی زکات در استان باشیم.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار