رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

پیشگیری از وقوع جرم یک مقوله علم محور است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک مقوله علم محور است،افزود:همه ظرفیت های لازم و علمی باید در این خصوص به کارگیری شود
کد خبر: ۹۳۰۴۱۴۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی تولید فیلم کوتاه با موضوع مبارزه با خشونت با عنوان "شراره در شمعدانی ها" گفت:بر اساس قانون پیشگیری از وقوع جرم با مدیریت قوه قضائیه است اما با توجه به گستردگی این مسئله این مهم به عنوان یک مسئله فراقوه ای مطرح است چراکه خشک کردن ریشه های جرم و فسار نیازمند استفاده از کلیه ظرفیت ها و ابزارها دارد.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم در مسئله وقوع جرم برخورد و مقابله همه جانبه با علت های جرم است و ما مسئله پیشگیری را نباید صرفا محدود به برخورد با معلول کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: امروز بررسی علل وقوع جرم و هم افزایی همه جانبه با علت ها یک نیاز مهم محسوب می شود و تا علت ها درست شناسایی و با آنها برخورد جدی نشود قطعا در پیشگیری از وقوع جرم موفق نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک مقوله علم محور است،افزود:همه ظرفیت های لازم و علمی باید در این خصوص به کارگیری شود و دانشگاه ها و مراکز علمی بسیار می توانند در این مسئله کمک کنند.

موسوی با اشاره به اینکه امروز هنر یک زبان تخصصی، کارامد، تاثیرگذار و راهگشا برای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شود،افزود: هنر بسیار می تواند در راستای مبارزه با علت های جرم موثر باشد چراکه اقبال عمومی مردم به هنر به وضوح قابل مشاهده است و زبان هنر یک زبان جاوید و تاثیرگذار است و می تواند پیام ها و راهکارها را به جامعه به خوبی منتقل کند و لذا  این جشنواره می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی جشنواره ملی تولید فیلم کوتاه با موضوع خشونت را یک اقدام فرهنگی لازم خواند و گفت: در ابتدا این جشنواره با تولیدات خود باید بعد منفی خشونت را تبیین و سپس به راهکارهای این مسئله بپردازد  امروز نیازمند این هستیم لجاجت را در زندگی های فردی و اجتماعی از بین ببریم چراکه ریشه بسیاری از معضلات و حتی فسادها لجاجت است.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: برنامه ریزی های لازم برای استفاده از کلیه ظرفیت های اطلاع رسانی و جمع آوری آثار فاخر باید انجام شود و استان مرکزی باید در این جشنواره پیشگام باشد و جشنواره ملی تولید فیلم کوتاه با موضوع خشونت یک آزمون بزرگ فرهنگی برای استان مرکزی است که علاوه بر اینکه می توان به تولیدات خوبی دست پیدا کرد یک شناخت از ظرفیت های هنری استان به دست می آید و این کار برای سایر اقدامات فرهنگی دیگر نیز موثر است.

وی با بیان اینکه هم افزایی برای مدیریت بهتر جشنواره با کلیه دستگاه های فرهنگی و پایش هفتگی اقدامات لازم از ضروریات دیگر است که باید مد نظر قرار گیرد،افزود:متاسفانه برخی از خانواده ها به دلیل یک خشونت لحظه ای به آسیب های بزرگ و خطرناکی دچار شده اند و لذا اینکه می گوییم این جشنواره یک اقدام لازم است اینجا اهمیت پیدا می کند.

موسوی با تأکید بر اینکه مبارزه همه جانبه با خشونت نیاز به عزم و ارده جدی دارد که با توجه به شرایط باید جدی گرفته شود،افزود: برگزاری جشنواره ملی تولید فیلم کوتاه با موضوع خشونت یک جهاد فرهنگی در استان است که با درست اجرا کردن و مشارکت عمومی کلیه آحاد و اقشار مردم و پای کار آوردن سایر استان ها قطعا آثار و برکات موثری خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ارائه راهکارهای موثر در راستای مبارزه همه جانبه با خشونت باید از خروجی های جشنواره باشد و امیدواریم به برکت این روزها که مقارن با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) است این جشنواره برکات خوبی برای استان و جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار