معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ظرفیت سپاه و بسیج گامی موثر در جهش تولید است

اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: ظرفیت سپاه و بسیج گامی موثر در جهش تولید است.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۰۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ،"علینژاد اکبری"، معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: یکی از ارکان توسعه در هر کشوری ایجاد زیرساخت های بخش کشاورزی آن کشور است، در همین زمینه تفاهم نامه بسیار عملیاتی میان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کشور منعقد شده است.

وی افزود : نگاه ما در وزارت جهاد کشاورزی بر این است تا از ظرفیت و تجارب ارزنده سپاه و بسیج در اجرای زیرساخت های بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: پروژه های خوبی از جانب سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و بسیج در حوزه های مختلف کشاورزی استان از جمله تامین و انتقال آبرسانی و احیای اراضی کشاورزی اجرا شده که از این توانایی در راستای توسعه بخش کشاورزی نهایت استفاده را خواهیم برد.

سردار شاکرمی در این دیدار با تاکید بر اهتمام ویژه سپاه و بسیج برای توسعه بخش کشاورزی گفت :نقطه مشترک شاخص سابقه همکاری بسیج با جهاد دفاع مقدس بوده است و به صورت مستمر در قالب بسیج سازندگی، بسیج مهندسین کشاورزی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه یافته است. در شرایط کنونی هم با توجه به شکوفایی استعدادها و تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت مردمی و انگیزه های قوی معنوی باید حوزه بخش کشاورزی را تقویت کنیم.

سردار شاکرمی افزود:سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این زمینه پروژه های مهمی را در دستور کار قرار داده که بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگر در حال اجرا هستند‌، از جمله طرح های اجرا شده می توان به آبرسانی به ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای ملک آباد ملکشاهی اشاره کرد که توسط رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

وی ادامه داد :  اقدامات لازم برای اتمام پروژه مشارکتی با جهاد کشاورزی استان در حوزه آبرسانی به ۱۳۰ هکتار از اراضی روستای بردی دهلران نیز انجام شده و دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. احداث کانال باقری از دیگر طرح های اجرا شده است که در قالب آن ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای تابعه شهر لومار تحت آبیاری قرار گرفته است.

آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی امیرآباد مهران و ۴۰ هکتار از باغات روستای پل شکسته شهرستان ملکشاهی از دیگر برنامه های در دستور سپاه و بسیج با مشارکت جهاد کشاورزی در راستای توسعه فعالیت های کشاورزی استان است.

ارسال نظرات