خبرهای داغ:
چمران:

دولت قانون گریزی می‌کند/ مدعیان حقوق‌دانی راه‌های فرار از قانون را بهتر می شناسند!

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد کسانی که حقوقدان هستند و قانون را می شناسند راه های فرار از قانون را بهتر بلد هستند تاکید کرد: قانون دانستند کافی نیست بلکه باید به قانون عمل کرد، بسیاری قانون را به خوبی می‌دانند اما جسارت کرده و قانون شکنی می کنند.
کد خبر: ۹۳۰۳۹۲۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مهدی چمران»، نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی؛ با اشاره به اینکه بر اساس  قانون آنچه مصوبه مجلس است باید از سوی دستگاه های اجرایی اجرا شود گفت: این دولت نیست که تشخیص می دهد مصوبه مجلس قانون هست یا نه، بلکه دولت فقط موظف به اجرای قانون است.

وی با اشاره به اینکه مجلس قانون را تصویب شورای نگهبان آن را تایید می‌کند ادامه داد: اگر براساس نظر شورای نگهبان مصوبه مجلس مغایر با قانون اساسی یا شرع مقدس شناخته شد، قانون برای اصلاح به نجلس برگردانده می شود.

وی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه ما تفسیر خودمان را از قانون داریم عنوان کرد: این وظیفه شورای نگهبان است که قانون را تفسیر کند اگر در برخی موارد نیز مصلحت به عدم اجرای یک قانون باشد تشخیص آن به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است و باز هم دولت در این بین تنها مجری قوانین است.

چمران با اشاره به اینکه وقتی  هیچ کدام از محدودیت ها و ممنوعیت ها در خصوص قانون مصوب مجلس وجود ندارد دولت موظف به اجرای آن است گفت: هر قانونی که در مجلس و توسط نمایندگان ملت مصوب می‌شود باید از سوی رئیس جمهور ابلاغ و دستگاه های اجرایی نیز آن را اجرا کنند.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه وقتی آقای روحانی از ابلاغ قانون امتناع می کند و رئیس مجلس بر اساس اختیارات قانونی این کار را انجام می دهد، دولت موظف به اجرای این قانون است تصریح کرد: اگر قانون ابلاغ شده اجرا نشد دولت مطابق اصول قانونی باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین در پیشگاه ملت پاسخ گو هستند تصریح کرد: در صورتی که دولت از اجرای قانون امتناع کند باید هم به مجلس هم به قوه قضاییه و هم به پیشگاه مردم پاسخگو باشد چراکه نمایندگان ملت قانونی را تصویب کردند و دولت از اجرای آن امتناع کرده است.

چمران با اشاره به اینکه این اظهارات رئیس‌جمهور بدان معنی نیست که دولت از سر قدرت قانون را اجرا نمی‌کند ادامه داد: این اظهارات نشان از قانون گریزی دولت دارد، رئیس‌جمهور می‌دانند که در ماه‌های پایانی عمر دولت به سر می‌برد اما قانون گریزی می کند در حالی که مردم انتظار دارند قوای سه گانه با هم به طور هماهنگ عمل کرده و برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولین با هم همگام و هماهنگ نباشند و هر کدام ساز خود را بزند افسار مملکت پاره می شود تصریح کرد: باید قوا با هم هماهنگ بوده و به هم کمک کنند وقتی چیزی تصویب می‌شود آن را ابلاغ و برای اجرای قانون تمام همت خود و مجموعه زیردست خود را به کار گیرند قانون باید درست اجرا شود و آن گونه که هر کس خود تفسیر می کند تفسیر قانون خود قانون است.

چمران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد کسانی که مدعی حقوقدانی هستند و قانون را می شناسند راه های فرار از قانون را بهتر بلد هستند تاکید کرد: قانون دانستن کافی نیست بلکه باید به قانون  عمل کرد، بسیاری قانون را به خوبی می‌دانند اما جسارت کرده و قانون شکنی می کنند.

دانا/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار