خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین:

پيشگيري از وقوع جرم نيازمند همكاري تمام سازمانهاست

حجت الاسلام قدرتی گفت: پيشگيري از وقوع جرم نيازمند همكاري تمام سازمان ها می باشد.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۳۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: همه دستگاه ها باید بر حسب وظیفه و تکلیف خود در راستای اقدامات پیشگیرانه نسبت به پیشگیری از وقوع جرم انجام وظیفه نمایند.
مقام ارشد قضایی استان طرح نماد را طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.
وی افزود: دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و باید بیش از پیش به آنها توجه شود، و نباید اهمال یا ترک فعل برخی از دستگاه ها منجر به تشدید آسیب های اجتماعی شود، لذا تمامی دستگاه هایی که در طرح نماد هستند باید گزارش کار خود را ارائه دهند تا مشخص شود کدام یک از دستگاه ها کم کاری می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در ادامه با توجه به بخش دیگری از دستور جلسه که در خصوص وضعیت مهدهای کودک استان بود، گفت: مهد کودک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و ورود مقام معظم رهبری(دام عزه العالی) به این حوزه، از اهمیت این موضوع حکایت دارد لذا رعایت استاندارد‌های لازم در این موسسات باید با دقت رصد و موضوع جذب مربی در مهدکودک‌ها نیز با حساسیت‌های لازم بررسی شود و با توجه به مقررات، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی فعلا باید با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهدکودک نمایند.
رییس کل دادگستری قزوین همچنین درخصوص تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق رشد اقتصادی استان در سایه اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است و هر اقدامی که در راستای اجرای دقیق آن صورت گیرد قطعاً نتیجه خوبی در پی خواهد داشت و مهمترین مسیر جهت مقابله با تحریم خواهد بود.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به نابسامانی بازار در طی روز‌های اخیر اظهار داشت: دستگاه‌های فعال در حوزه‌های مختلف تولید از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و بازرسی و اداره کل تعزیرات باید وظایف خود را در خصوص نظارت بر انبار‌ها و فرآیند تولید و توزیع با دقت بیشتری انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: باید موانع مبارزه با قاچاق کالا در استان بررسی شده و مشکلات احصا و در اسرع وقت برطرف شود همچنین باید آمار دقیق دلالان، تولیدکنندگان و فروشندگان در استان مشخص شود تا بتوان مانع فعالیت‌ قاچاقچیان در قزوین شد.
وی با بیان اینکه راه‌های ورود و خروج انبارها باید واحد باشد افزود: در انبارهای مهم که توسط سازمان صمت تایید می‌شود باید دوربین مدار بسته نصب و ورود و خروج کالاها به دقت بررسی شود.
مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: باید میزان دریافت سوخت و نیازهای نهادهای دولتی کاملا مشخص تا اگر قاچاقی توسط فرد خاطی صورت گرفته حتما مطابق قانون با متخلف برخورد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها