اقدامات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج تفرش در ایام کرونا

اقدامات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج تفرش در ایام کرونا همچنان باقوت ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۰۳۶۵۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش:

در مصاحبه روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه با سرهنگ سیدمحمدمهدی میرهادی به بخشی از اقدامات بسیج سازندگی اشاره شد. وی افزود: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج تفرش در سال 99 علی‌رغم وجود کرونا به اقدامات محرومیت‌زدایی و سازندگی خود به قوت ادامه می‌دهد. سرهنگ میرهادی در رابطه با اقدامات مقابله با کرونا اشاره کرد: هم‌اکنون 4 کارگاه با فعالیت 42 خواهر از حوزه مقاومت بسیج الزهرا(س) در حال تولید ماسک هستند. همچنین 2026 لیتر مایع ضدعفونی‌کننده در بطری‌های 150 سی‌سی توسط بسیج سازندگی توزیع شده است. در همین راستا حوزه‌های مقاومت بسیج 43100 بسته بهداشتی و ماسک را در تمام روستاهای تفرش و سطح شهر توزیع کردند. به‌علاوه سم‌پاشی جایگاه‌های دام و طیور در 40 جایگاه در روستاهای قزلجه، دارستان و حومه شهر تفرش توسط بسیج مهندسین کشاورزی صورت گرفته است. همچنین برای مقابله با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه به 2000 خانواده آموزش‌های لازم داده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش اقدامات محرومیت‌زدایی را در شرایط کرونایی حایز اهمیت دانست. در این راستا وی توزیع 3978 سبد کالا از ابتدای شیوع کرونا بین نیازمندان، راه‌اندازی 4 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه، اهدای 8 سری جهیزیه شامل یخچال، گاز، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال برای زوجین کم‌بضاعت، اهدای اقلام ضروری زندگی برای 2 خانواده نیازمند شامل فرش دوازده متری، لوازم آشپزخانه، دو عدد پتو، یک دستگاه یخچال و یک دستگاه اجاق‌گاز را برشمرد.

سرهنگ میرهادی در ادامه به اقدامات عمرانی بسیج سازندگی را اضافه کرد. در همین رابطه به میله گذاری و بسترسازی کانال کوره‌های قنات روستای خیرآباد، روستای طاد به تعداد 5 حلقه و لایروبی 150 متر داخل کوره‌ها اشاره کرد. همچنین احداث استخر آب ذخیره کشاورزی در روستای کهلو سفلی به حجم 400 مترمکعب در دست اقدام است ولی بااین‌حال مراحل لایروبی و پی‌کنی آن انجام شده است. وی افزود راه آب کشاورزی قنات دشت رودخانه روستای شهراب به طول 445 متر در قالب پروژه طرح شهید همدانی با همکاری اهالی روستا و خیرین به اعتبار 102 میلیون تومان احداث شد. همچنین کمک به ساخت پروژه‌های عمرانی در 4 روستا ازجمله: اهدای 40 کیسه سیمان جهت ساخت استخر روستای گرجه گل، اهدای 15 کیسه سیمان برای ساخت خانه محرومین در روستای جلایر، اهدای 10 کیسه سیمان برای ساخت سرویس بهداشتی روستای ابره در، دیوارکشی خانه مادر شهید وایمندی در روستای وایمند، احداث سقف شیروانی برای آشپزخانه حسینیه روستای وایمند، مرمت و بازسازی کانال‌های آب‌رسانی آب کشاورزی روستای وایمند و احداث 2 واحد مسکونی در روستای قزلجه و زرجین برای محرومین را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این رابطه دانست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش آموزش و ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و در همین راستا اشاره کرد: 11 صندوق قرض‌الحسنه در سال 99 ایجاد شده است که با احتساب صندوق‌های سال 98 جمعاً به 47 صندوق می‌رسد که به18 نفر تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف 50 میلیون تومان اعطا شده است. وی در ادامه افزود: 34 گروه جهادی در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و غیره سازمان‌دهی شده است. همچنین با استفاده از صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم محور 152 شغل در زمینه‌های تولید پوشاک، تفرشی دوزی، دامداری، زنبورعسل، گوهر تراشی و ... ایجاد شده است. در همین رابطه 3 همایش با موضوعات: آموزش تشکیل شرکت تعاونی تولیدی، آموزش توسعه و ترویج صندوق‌های قرض‌الحسنه با هم‌افزایی با صندوق کارآفرینی امید و بانک مهر ایران و صندوق امداد ولایت، تشکیل کارگاه توجیهی جهت کشاورزان و تولیدکنندگان با همکاری جهاد کشاورزی برگزار شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار