یک استاد حوزه:

شهدای هسته ای، شهدای مقاومت و شهید فخری زاده، در سایه «تقوا» تربیت شده اند

استاد حوزه، تقوا را حلقه گمشده جامعه امروز دانست و گفت: همه ما باید تقوا پیشه کنیم و تقوا باید مدال افتخار ما باشد.
کد خبر: ۹۳۰۳۳۷۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج؛  حجت الاسلام والمسلمین «سیدمجتبی نجفی» استاد حوزه در جلسه درس اخلاق و روضه که در بیت مرحوم حضرت آیت الله سید مهدی طباطبایی از یاران امام و رهبری و نماینده فقید مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تقوا حلقه گمشده جامعه ما است و اساتید اخلاق مانند آیت الله سیدمهدی طباطبایی، آیت الله مجتبی تهرانی و آیت الله حق شناس در تهران، از مروجان اخلاق و تقوا بودند و تقوای نظری و تقوای عملی را برای مردم تبیین می کردند. تقوا باید مدال افتخار ما باشد و به آن افتخار کنیم.

استاد حوزه افزود: اگر مسئولی تقوا نداشته باشد در مسیر خدمت به مردم باز می ماند، اگر استاد اخلاق تقوا نداشته باشد،‌ توصیه ها و حرف هایش تاثیرگذار نخواهد بود. خانواده ها در سایه تقوا می توانند فرزندان صالح تربیت کنند.

وی با بیان اینکه شهید محسن فخری زاده اسوه و نمونه ای از تقوای یک فرد انقلابی، علمی و مبارز  و یک مجاهد با تقوا بود، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید مروج اخلاق باشند و در کنار آموزش علوم دینی، تقوا را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در این زمینه باید به ۱۴ معصوم (ع)، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)‌ تاسی کنند و ملاک عمل ما در این زمینه قرآن است. این شهید نمونه یک بسیجی با تقوی هستند.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به یکی از آیات سوره حجرات گفت: خداوند در قرآن می فرماید:« انّ اکرمکم عند اللّه اتقیکم» گرامی ترین شما نزد ما، باتقواترین شما است».  طلاب باید پای منبرهای اخلاق بیشتر بنشینند و از کتاب های اخلاق به جا مانده از آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مهدی طباطبایی و اساتید برجسته اخلاق بیشتر بهره مند شوند. ایشان یکی از چهره های برجسته ای است که فعالیت های فرهنگی و دینی و خدمت رسانی به ایتام و نیازمندان را زنده نگه داشته است.

استاد حوزه با بیان اینکه همه باید تقوا داشته باشند از مسئولان نظام گرفته تا مردم، از کارگر تا استاد دانشگاه، از استاد حوزه گرفته تا طلبه، همه باید تقوا داشته باشیم،‌ خاطرنشان کرد: ما نباید به ثروت خود ببالیم بلکه باید به تقوای خود افتخار کنیم. تقوا است که شهدایی همچون شهید محسن فخری زاده و شهدای هسته ای و شهدای مقاومت تربیت می کند. تقوا است که شهدای مسیر و راه اقتدار ایران را تربیت می کند.

گفتنی است، جلسه درس اخلاق با حضور علما، خطبا و منبری های تهران، ائمه جماعات مساجد، مداحان و حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد طباطبایی، مسئول گروه دینی، فرهنگی و اجتماعی و علمی اوقات و امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) محله غیاثی در بیت مرحوم آیت الله طباطبایی استاد فقید اخلاق برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار