سردار جوانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

اردوغان به تاریخ خوانی روی بیاورد/ تمامیت ارضی خط قرمز جمهوری اسلامی است

معاون سیاسی سپاه گفت: اگر آقای اردوغان اطلاعاتی از تاریخ داشت این چنین شعرخوانی نمی کرد و عدم اطلاع از تاریخ باعث شد که ایشان این مطالب را بر زبان جاری کند.
کد خبر: ۹۳۰۳۲۱۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در خصوص شعرخوانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در باکو، اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور خط قرمز برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه مسئولان و دولتمردان، جریانات، گروه ها و احزاب و رسانه ها باید این نکته را همواره مورد توجه قرار بدهند.

وی با اشاره به اولویت های جمهوری اسلامی گفت:هیچ کشوری حق تعرض به این خط قرمز را ندارد، این شعر خوانی چون به نوعی برداشت مداخله‌ جویانه بود، ما شاهد واکنش مجموعه های مختلف اعم از دستگاه‌های رسمی ، احزاب گروه ها ، علما و رسانه ها بودیم و این نشان دهنده این است که برای مردم و مسئولان ما حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور اولویت اصلی است.

سردار جوانی گفت: اگر آقای اردوغان اطلاعاتی از تاریخ داشت این چنین شعرخوانی نمی کرد و عدم اطلاع از تاریخ باعث شد که ایشان مطالبی را بر زبان جاری کند که وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کند که ایشان اطلاعی نداشته که این شعر مربوط به چیست و این نشان دهنده این است که ایشان بیشتر از شعر خوانی باید به تاریخ خوانی روی بیاورد.

ارسال نظرات