خبرهای داغ:

اصلاح برنامه نویسی سیستم بهره‌برداری نیروگاه سمنان

واحد ابزار دقیق منطقه شمال‌شرق به منظور پیشگیری از بروز خطای انسانی در سیستم بهره‌برداری نیروگاه شهید باکری سمنان، اصلاح برنامه نویسی سیستم کنترل این نیروگاه را انجام و به اتمام رساند.
کد خبر: ۹۳۰۳۱۲۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
اصلاح برنامه نویسی سیستم بهره‌برداری نیروگاه سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس واحد مهندسی ابزار دقیق و کنترل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اظهار کرد: خوشبختانه سیستم کنترل این نیروگاه از نوع PLC کسری ۲۰۰ بوده و قابلیت برنامه نویسی و تغییرات را دارد.
علی‌رضا فلاحتی‌نژاد اضافه کرد: بعد از این برنامه نویسی اگر اشکالاتی مانند بالا رفتن فشار خروجی بعد از کنترل ولو و سوئیچ‌های مخزن درین، افزایش سطح لول مخزن درین از شرایط نرمال و یا هر اشکال دیگری بوجود آید و بهره‌بردار بدلایل مختلف متوجه آلارم خطای آن نشود، فرمان بسته شدن ولو بصورت خودکار صادر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه برنامه نویسی انجام شده قطعا شرایط بهره‌برداری را ایمن‌تر خواهد کرد؛ ادامه داد: برنامه نویسی فوق برای نیروگاه‌های شهید بسطامی شاهرود و خیام نیشابور نیز انجام شده تا خطر خطای انسانی و سرریز مخزن درین در این نیروگاه‌ها نیز به صفر نزدیک شود.
شایان ذکر است: پیش از این بدلیل خطای انسانی در کنترل و بستن ولو مخزن درین یکی از نیروگاه‌های حوزه استحفاظی منطقه شمال شرق، متاسفانه سطح این مخزن از لول نرمال بالاتر رفته و باعث سرریز شدن مواد نفتی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار