29هزار خانواده زنجانی تحت پوشش کمیته امداد هستند/همکاری 24 هزار حامی و خیر با کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در حال حاضر 24 هزار حامی با کمیته امداد همکاری دارند و هدف‌گذاری جذب حامی تا پایان امسال 22 هزار و 743 نفر است.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۵۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
هدایت صفری درگفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد را دچار مشکلات معیشتی فراوانی کرده است، اظهار کرد: این قشر آسیب‌پذیر باید به خوبی حمایت شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه ۲۹ هزار خانواده معادل بیش از ۵۷ هزار نفر جمعیت در استان مورد حمایت کمیته امداد هستند، گفت: از زمان شیوع کرونا اقدامات بسیاری در حمایت از جامعه هدف صورت گرفته است که از جمله آن توزیع بیش از ۲۳۰ هزار ماسک بوده است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان و بیماران خاص از جمله گروه‌های هدفی هستند که خدمات ویژه به آن‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ بیمار خاص و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش این نهاد هستند که در ایام کرونا خدمات بهداشتی به صورت ویژه‌تر به آن‌ها ارائه می‌شود.

صفری افزود: از جمله خدماتی که به بیماران خاص و سالمندان ارائه می‌شود شامل هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توان‌بخشی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، پرداخت فرانشیز و هزینه‌های بستری و سرپایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از سالمندان تحت حمایت امداد به تنهایی زندگی می‌کنند، افزود: در همین راستا طبق هماهنگی به عمل آمده تحویل سبد کالای غذایی، بسته‌های معیشتی و پک‌های بهداشتی و آموزش‌های فکری و خدمات فرهنگی در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی به سالمندان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش و آگاهی‌بخشی مداوم و مستمر به خانواده‌های تحت حمایت علی‌الخصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج و سالمندان در خصوص اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا اضافه کرد: این آموزش‌ها به‌صورت ارسال پیامک و تماس تلفنی مددکاران و ارائه راهنمایی مختلف انجام می‌گیرد.

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد در ارائه خدمات به جامعه هدف از ظرفیت مراکز نیکوکاری و سایر تشکل‌ها نیز بهره گرفته است، افزود: در حال حاضر ۵۰۹ مورد از تشکل‌ها و مجامع فعال استان در قالب بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها، هیأت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری و ... از طریق مراکز نیکوکاری در حوزه رسیدگی به خانواده‌های نیازمند در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت خیریه‌ها به توسعه بعد مردمی این نهاد کمک شایانی کرده است، گفت: کمک‌رسانی از این طریق هم هدفمند شده و مباحث مربوط به خدمات اشتغال، فرهنگی و مسکن و خدمات فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در کمک به مددجویان این نهاد در ایام کرونا گفت: برخلاف تنگنا‌های اقتصادی با گفتمان‌سازی مناسب در حوزه فعالیت‌های خیرخواهانه، حضور موثر خیران، اعتمادسازی و اطمینان بخشی به کارکرد‌های این نهاد نصاب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان افزایش قابل توجهی داشته است.

صفری از اجرایی شدن طرح پویش «ایران همدل» خبر داد و گفت: در قالب این طرح هیچ یتیمی بدون حامی نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه یتیم و ۲۹۱ فرزند مشمول طرح محسنین بدون حامی هستند، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار حامی با کمیته امداد همکاری دارند و هدف‌گذاری جذب حامی تا پایان امسال ۲۲ هزار و ۷۴۳ نفر است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از اجرای طرح «هر کارمند، یک حامی» نیز خبر داد و افزود: اجرای طرح هر کارمند یک حامی در دستگاه‌های استان در تحقق این هدف نقش موثری داشته و سایر اصناف و اقشار جامعه نیز می‌توانند در کنار کارمندان در این طرح مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار