معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد تشریح کرد:

دستاوردهای نخستین نمایشگاه فن بازار یزد

شکوهی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی باعث جمع آوری دیتابیسی از دستاوردهای پژوهشی و فناوری شده که جمع آوری آن قبلا به سختی امکان پذیر بوده است.
کد خبر: ۹۳۰۲۹۲۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد ؛ با بیان اینکه علی رغم نبود امکان بازدید حضوری و فیزیکی در نمایشگاه مجازی امسال، فرصت‌های متعددی نیز ایجاد شده است، گفت: یکی از این محاسن این است که برگزاری نمایشگاه مجازی باعث جمع آوری دیتابیسی از دستاورد‌های پژوهشی و فناوری شده که جمع آوری آن قبلا به سختی امکان پذیر بوده است.
وی افزود: امسال به واسطه مجازی شدن، این اطلاعات یکجا کنار یکدیگر جمع شدند و پایگاه داده خوبی فراهم شد که انشالله بتوان بعد‌ها اقدامات خوبی از این طریق انجام داد.
معاون فناوری و نوآوری پارک یزد، امکان دائمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت نمایشگاه مجازی برشمرد و افزود: قبلاً به واسطه فیزیکی بودن، برای یک زمان محدود ۵ یا ۶ روزه نمایشگاه برگزار می‌شد، اما امسال امکان بازدید از نمایشگاه تا هفته پژوهش سال آینده وجود داشته و محدودیت زمانی هم عملاً از روی وب سایت برداشته شده است.
شکوهی با اشاره به شبکه سازی در نمایشگاه مجازی امسال، گفت: شبکه سازی در این نمایشگاه بسیار راحت‌تر اتفاق می‌افتد و افراد مختلف می‌توانند با فراغ بال و اختصاص زمان بیشتر، از غرفه‌ها بازدید نموده، نیاز‌های خود را یافته و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
شکوهی تصریح کرد: با تمهیداتی که برای تکمیل این وب سایت در آینده اندیشیده شده است، در قالب شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و واتساپ هم می‌توانیم با معرفی شرکت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها عملاً مخاطبین پژوهشگران و فناوران را توسعه داده و شبکه آن‌ها را بزرگتر کنیم.
وی با بیان اینکه امسال توانستیم مصاحبه‌های چندین فرد صاحب نظر را در قالب ویدیو‌هایی در وب سایت بارگذاری کنیم، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال در نمایشگاه افتاده است، بارگذاری ویدیو‌هایی از نظرات افراد صاحب نظر در حوزه علم و فناوری است که قبلا به دلیل محدودیت‌های زمانی و مکانی امکان این کار را نداشتیم.
معاون فناوری و نوآوری پارک یزد، در ادامه به برگزاری پنل‌های مختلف در کنار نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه الان عملاً همه افراد با روش‌های مجازی شرکت در کلاس‌ها و دوره‌ها آشنا هستند، امسال استقبال خیلی خوبی از پنل‌های ما شد و پنل‌هایی که سال گذشته نهایتا با ۱۵ نفر برگزار می‌شد امسال حدود ۱۰۰ نفر مخاطب داشته است.
ارسال نظرات