خبرهای داغ:

پرونده ثبت ملی شاهوار در مرحله تدوین نهایی/تاسیس دفتر پایگاه جهاتی جنگل های هیرکانی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: پرونده ثبت ملی شاهوار در مرحله تدوین نهایی است و در آینده نزدیک به شورای ثبت وزارتخانه ارسال می‌گردد.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۲۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
پرونده ثبت ملی شاهوار در مرحله تدوین نهایی/تاسیس دفتر پایگاه جهاتی جنگل های هیرکانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمیدرضا حسنی در خصوص مطالبات و پیگیری دوستداران میراث در خصوص موضوعات مختلف در پیامی بر تلاش در جهت تاکید کرد در این پیام آمده است:
پرونده ثبت ملی شاهوار در مرحله تدوین نهایی است و در آینده نزدیک به شورای ثبت وزارتخانه ارسال می‌گردد.
مجموعه جنگل‌های هیرکانی ابر در سال گذشته به همت سازمان میراث فرهنگی به عنوان دومین اثر طبیعی ایران بعد از کویر لوت در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسید و طبق قانون مسئولیت تأسیس دفتر پایگاه جهانی جنگل‌های هیرکانی بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.
کار مرمت بخشی از برج و باروی شهر بسطام و نیز برج و باروی شاهرود در سالجاری از محل اعتبارات مرمتی اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام خواهد پذیرفت.
در خصوص موارد مرتبط با مجموعه تاریخی - فرهنگی بسطام مقرر شد که آقای عادل، مدیر  پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان در روز‌های آتی طی نشست صمیمی با اصحاب رسانه به سوالات ایشان پاسخ دهد.
در بحث تقاضای مرمت ابنیه تاریخی، میزان اعتبار موجود و تخصیص داده شده را با تعدد بنا‌های تاریخی شهرستان مد نظر داشته باشید
در پایان از توجه و اهتمام همه عزیزان به میراث فاخر بازمانده از نیاکان پاک سرشت در جای جای شهرستان سپاسگزارم و تأکید می‌کنم که بنا‌های تاریخی ثبتی شهرستان پر تعداد و با توجه به هزینه بسیار مرمتی، امکان تکمیل عملیات مرمت در کوتاه مدت ممکن نمی‌باشد.
فراموش نکنیم که مالکیت بسیاری از ابنیه تاریخی، اوقافی است و توقع می‌رود که اوقاف حداقل نیمی از هزینه‌های مرمت را پرداخت نماید. از جمله مسجد بایزید در مجموعه نفیس و ارزشمند بسطام.
پایدار باشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار