مسئول معاونت دانش وپژوهش سپاه زنجان در گفت وگو با «بسیج» خبر داد:

هفته پژوهش در سپاه انصارالمهدی(عج)برگزار می شود/فعالیت 46 تیم اندیشه ورز در زنجان

مسئول معاونت دانش وپژوهش سپاه زنجان گفت: هفته پژوهش از 22 الی 27آذر ماه سال جاری در استان زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۶۵۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

سرهنگ محسن ریحان نیا در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه با توجه به مقتضیات زمان و تهدیدات و فشارهای استکبار جهانی در سال های اخیر به کشورهایی که در خط مقدم نبرد و مقابله با آن است،توسعه فکری تکنیکال و تاکتیکال به منظور خنثی نمودن توطئه های دشمن امری اجتناب ناپذیر وضروریست،اظهار کرد:وجود ابزارهایی نظیر ثروت و اقتصاد  در دست دشمن سبب جذب نخبگان و دانشمندان و در اصطلاح فرار مغزها از سایر کشورها شده وهمین مهم،سبب شده تا برخی کشورهای غربی،توهم کدخدایی در جهان را حتی به صورت ناحق و باطل در سر داشته باشند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)بخصوص در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه علم و دانش نشانه عزت و اقتدار هر کشوریست،خاطرنشان کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی در طول 41 سال گذشته ملت ایران توانسته است در بسیاری از ابعاد نظیر مباحث نظامی و دفاعی با خودباوری و تکیه بر داخل،بر روی پای خود ایستاده و با آینده نگری راهبردنگری امام خامنه ای(مدظله العالی)به یکی از ابرقدرت های جهان تبدیل شود.

 

مسئول معاونت دانش وپژوهش سپاه انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  در ادامه با بیان اینکه در ابعاد اقتصادی،فرهنگی و...نیز دچار کمبودها و ضعف هایی هستیم،تصریح کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نهادها و دستگاه ها برای رفع و جبران این کمبودها تلاش می کند.

 

ریحان نیا با اشاره به اینکه سپاه از دوران دفاع مقدس تاکنون در عرصه های مورد نیاز نظیر عمران و آبادانی، محرومیت زدایی،سیل،زلزله،دستگیری از نیازمندان و...حضور یافته و خوش درخشیده است،افزود:با توجه به تهدیدات دشمنان و نیاز کشور در عرصه علمی و پژوهشی،معاونت دانش وپژوهش سپاه از سال 89  به استناد از راهبرد شماره 11 تحول وتعالی این نهاد،مدیریت ودانش نهضت نرم افزاری شکل گرفته و در جهت دستیابی به جایگاه مناسب در علوم دفاعی امنیتی وتبدیل سپاه به نهاد دانش بنیان با پیاده سازی  نظام مدیریت دانش در سطوح سازمانی به کار خود ادامه می دهد.

 

وی بیان داشت:اجرای 25 فعالیت پژوهشی و تشکیل 46 تیم اندیشه ورزی در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گواه بر این فعالیت هاست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه می بایست  با برنامه ریزی صحیح و اصولی ،در سنگر علم ودانش با خودباوری و تقویت و تلاش در این زمینه ،در مجامع علمی و دانشگاهی پیشتاز بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم،به هفته پژوهش در سپاه اشاره و اذعان کرد:هفته پژوهش امسال از 22 لغایت 28آذر ماه می باشد که میبایست این هفته  را مغتنم شمرده و از مجاهدت ها و تلاش های عزیزان سنگر علم و دانش تقدیر نماییم.

 

این مسئول به برنامه های سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در این هفته اشاره کرد و گفت:برگزاری جلسه قرارگاه جهادی نیروهای مسلح در راستای تعاملات دانشی با مراکز علمی که بصورت فصلی برگزار می شود،برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشی،دیدار با خانواده شهدای دانشی،انعقاد تفاهم نامه های مختلف در راستای افزایش همکاری در زمینه علی،فضا سازی دانشی-پژوهشی با استنباط از سخنان گوهر بار رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)و... از برنامه های این هفته می باشد.

 

ریحان نیا در پایان به همایش مجازی فرماندهان،پاسداران اهل قلم و معاونت های دانش وپژوهش سپاه  استان ها با سردار سلامی؛فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این هفته اشاره و بیان داشت:همچنین برنامه هایی نظیر بازدید از مراکز علمی و تجمعی گرامیداشت هفته دانش در سپاه استان به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور لغو شده است.

ارسال نظرات