کمک مجمع جوانان کردستان به توسعه فرهنگ کتابخوانی

تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی روز چهارشنبه منعقد شد.
کد خبر: ۹۳۰۲۱۹۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، استفاده از توانایی‌های علمی، فرهنگی، ارتباطی و ظرفیت‌های طرفین در راستای استمرار ارتباط سازمان یافته بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و مجمع جوانان به منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی، حمایت فکری از طرح‌های توسعه اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد جوانان با رویکرد کتاب و کتابخوانی، ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای مشترک برنامه‌های پیشگیرانه، آموزشی، آگاه‌سازی و توانمندسازی برخی از تعهدات مشترک کتابخانه‌های عمومی و مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان در این تفاهم‌نامه مشترک است.

زمینه‌سازی جهت استفاده از زیرساخت‌ها و اماکن کتابخانه‌های عمومی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مساعدت در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در خانه‌های جوان استان، اجرای پویش‌های کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف، عضویت نیم بها ویژه کارکنان مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان و همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست‌های کتابخوان به صورت مکتوب و مجازی از تعهدات کتابخانه‌های عمومی استان در این تفاهم‌نامه مشترک است.

استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به مسائل فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترغیب کارکنان و مراجعان مجمع سازمان‌های مردم نهاد جهت حضور و عضویت در کتابخانه‌های عمومی و مشارکت در اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله نشست‌های کتابخوان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها از تعهدات مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان در این تفاهم نامه است.

همچنین در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه، کمیته‌ای مشترک تشکیل می‌شود که مسوولیت فعال‌سازی، نظارت، ارزیابی و پیگیری مفاد تفاهم‌نامه بر عهده این کمیته است، ضمن اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.

این تفاهم نامه همکاری به امضای مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و رییس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان رسید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات