معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد خبر داد

امدادرسانی بیش از 70 نیروی هلال‌احمر به آسیب دیدگان سیلاب در استان یزد

حسینی گفت: 35 نیروی هلال احمر در روستای فیروزآباد ابرکوه و در مجموع 74 نیروی هلال احمر در سراسر استان به کار امدادرسانی به سیل‌زدگان پرداختند.
کد خبر: ۹۳۰۲۰۵۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید مهدی حسینی در خصوص وضعیت کمک رسانی به سیل زدگان روستای فیروزآباد ابرکوه گفت: با توجه به آب گرفتگی و ورود روان آب در شهر ابرکوه به خصوص روستای فیروز آباد که آبگرفتگی شدیدتری وجود داشت نیرو‌های هلال احمر اقدام به کمک رسانی‌های اولیه و همچنین تخلیه آب از منازل کردند و نهایتا آب کشی از منازل تا امروز به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به آب گرفتگی شدید در روستای فیروز آباد ابرکوه حدود ۳۰ منزل غیر قابل سکونت شدند و ۵۰ خانوار نیز خسارت دیدند و طبق آمار اعلام شده تا روز گذشته در کل شهرستان ابرکوه تعداد ۱۰۰ رأس دام سبک نیز بر اثر سیل و آب گرفتگی تلف شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد با بیان اینکه ۳۵ نیروی امداد و نجات اهلا احمر در روستای فیروزآباد ابرکوه و در مجموع ۷۴ نیروی هلال احمر در سراسر استان در بارش اخیر به کار امدادرسانی پرداختند، عنوان کرد: شهرستان خاتم و مهریز نیز به واسطه بارش باران در برخی نقاط دچار آبگرفتگی شده بودند که نیرو‌های مردمی و هلال احمر کار امداد رسانی را انجام دادند.

حسینی با بیان اینکه کار اسکان اضطراری خانوار‌های خسارت دیده انجام شده است، گفت: ۵۰ بسته سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۳۰۰ تخته پتو، ۵۰۰ ست ظروف، ۵۰ تخته موکت، ۵۰ قطعه نایلون بین ۵۰ خانواری که بر اثر سیل دچار آسیب شدند توزیع شده و کمک رسانی هلال احمر تا زمانی که نیاز باشد ادامه دارد.
ارسال نظرات