رهایی قاتل از پای چوبه دار با رضایت اولیای دم در سنندج

با تلاش شبانه روزی شورا‌های حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج پرونده پسر جوانی که پدر خود را به قتل رسانده بود منجر به رضایت شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۸۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ در شهرستان سنندج در پی یک نزاع خانوادگی پسر، پدر خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا در سال ۹۷ حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم شد و نهایتا پرونده به شعبه ویژه کانون اصلاح و تربیت شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می‌شود.


وی افزود: با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم نهایتا در آذر ماه سال جاری اولیای دم مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.


معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: این پرونده هشتمین پرونده قتل عمدی بود که در سال جاری با تلاش دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم به خیر شد و نقش اعضای شورا‌های حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه کاملا پر رنگ است.

اسدی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری به عمل آید.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار