خبرهای داغ:

برقراری ۱۱۰۰۰ تماس آسیب‌شناسی انتقال کرونا در شاهرود و میامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۱۱ هزار تماس خانوادگی و شغلی در شهرستان‌های شاهرود و میامی با هدف آسیب‌شناسی انتقال ویروس کرونا برقرار شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۷۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در دیدار با فرمانده سپاه استان سمنان با تقدیر از تعامل، همدلی و کمک مجموعه سپاه و بسیج به کادر درمان بیان کرد: در این مدت، آسیب‌ها را شناسایی کرده‌ایم و درس‌آموخته‌هایی داریم؛ امروز آنچه مهم بوده، آسیب‌شناسی منطقه‌ای کرونا است.
او گفت: ۸۰ درصد همه‌گیری در بیماری‌های زمینه‌ای و کهن‌سالی، تمرکز جمعیت و ارتباطات با مناطق هم‌جوار، اجتماعات آیینی و ازدحام و تراکم و تجمع است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای باید مراقبت فراوان شوند و در بحث آسیب‌شناسی انتقال ویروس، ۱۰۲ هزار تماس خانوادگی و شغلی را برای بیش از چهار هزار بیمار کرونایی شهرستان‌های شاهرود و میامی بررسی کرده‌ایم.
چمن با بیان اینکه از شکل‌گیری کانون‌های خانوادگی و دورهمی‌ها باید جلوگیری کرد؛ چراکه ابتلای کرونا خوشه‌ای است، گفت: بسیج جامعه پزشکی، سپاه و بسیج یاران ما در مقابله با کرونا هستند و در حوزه فرهنگ‌سازی در فضای مجازی هم کار‌های خوبی شده است.
او با بیان اینکه سبک زندگی برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تغییر سبک رفتاری در جامعه و خانواده‌ها باید انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه مراقبت در منزل بیمارانی که شناسایی می‌شوند، نیاز است تا ویروس در نطفه مهار و خنثی شود، اظهار کرد: نقاهتگاه برای مراقبت و جداسازی افراد مبتلا از خانواده آن‌ها ایجاد و هماهنگی شده تا افراد مشکوک کهن‌سال و دارای بیماری زمینه‌ای در منزل ویزیت شوند تا اگر علائم حتمی کرونایی است، مورد نظارت قرار گیرد و مراجعات آن‌ها در جامعه قطع شود.
در این نشست که معاونت‌های بهداشت و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود، مسؤول بسیج جامعه پزشکی و سازندگی و رسانه نیز حضور داشتند، با اهدای هدیه‌ای به ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، از زحمات کادر درمانی و پزشکی شهرستان شاهرود تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار