رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قزوین

۹ ساعت ماموریت برای نجات جان یک بیمار

دکتر سلطانی از انجام عملیات نجات ۹ ساعتها و نجات جان یک بیمار در روستای ماهین طارم سفلی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۹۱۹۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

دکتر سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به مأموریت انجام شده بیان کرد:
در تماسی که در ساعت ۱۷:۴۵ در تاریخ هفتم آذرماه سالجاری با مرکز ارتباطات فوریتهای پزشکی استان قزوین گرفته شد و اعلام گردید که آقایی با درد شکم حاد در روستای ماهین به درمانگاه روستا مراجعه کرده است و پس از معاینه پزشک درمانگاه تشخیص به اعزام به بیمارستان گرفته شد که به علت مسدود بودن راه به علت بارش برف دسترسی را به منطقه و روستای ماهین تقریبا غیرممکن می کرد.

وی گفت: مسئول عملیات شیفت شروع به هماهنگی های مختلف با مدیریت بحران ، بخشدار منطقه طارم، دهیار روستای ماهین و همراهان بیمار را آغاز کردند. طی تماس تلفنی که به همراه بیمار اعلام گردید که درمانگاه را ترک نکنند و جابجا نشوند تا با جراح ارتباط مستقیم برقرار شود و تا زمان رسیدن فوریت های پزشکی و انقال بیمار ، درمان آغاز شود که همراه بیمار تصمیم به ترک درمانگاه و حرکت به سمت زنجان را گرفتند که پس از طی مسافتی برف گیر شده و به منزل خود برگشتند و دیگر به درمانگاه نیز مراجعه نکردند.

سلطانی اظهار کرد: در ادامه جهت بازگشایی مسیر طی هماهنگی با بخشدار طارم و رئیس اداره راه طارم اکیپ راه داری به محل اعزام شدند و بازگشایی مسیر آغاز گردید. آمبولانس فوریتهای پزشکی و هلال احمر طبق هماهنگی های انجام شده به سمت روستای ماهین حرکت کردند. پس از تقریبا شش ساعت مسیر بازگشایی شد و بیمار توسط فوریتهای پزشکی و هلال احمر به روستای کلج منتقل گردید و از آنجا توسط کد هلال احمر تا نزدیکی کوهین اعزام و سپس توسط آمبولانس فوریتهای پزشکی قلات به بیمارستان بوعلی سینا منتقل گردید.

لازم به ذکر است آغاز این ماموریت در ساعت ۱۷:۳۰ و پایان آن در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد بود که با تلاش های فراوان جناب آقای حجت سیفی و تمام ارگانهای امدادی قابل تقدیر است.

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار