فرمانده سپاه کربلا در جمع خبرنگاران:

بسیج هرگونه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد / اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در هفته بسیج مازندران

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام راحل است، افزود:بسیج هرگونه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد
کد خبر: ۹۲۹۳۹۳۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بسیج هرگونه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد / اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در هفته بسیج مازندران
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج در سپاه کربلا برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، با اعلام شعار امسال هفته بسیج «بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرینی با رویکرد نهضت خدمت خالصانه و مومنانه»  گفت: این شعار در عمده  فعالیت‌ها، اقدامات و عملکرد بسیج به صورت بارز خود را نشان خواهد داد.
 
بسیج هرگونه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد

سردار مسلمی با اشاره به اینکه بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام راحل است، افزود: بسیج توانسته از ابتدای انقلاب تا به امروز در عرصه‌ها ی مختلف حضور پیدا کند و تهدیدات را با توجه به ظرفیت عظیمی که در آن نهفته است، به فرصت تبدیل کند.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه نمیتوان تعریف کارکرد بسیج را به یک یا چند جلسه خلاصه کرد، ادامه داد: بسیج  پدیده بی نظیر امام عظیم الشان بود که از کوچه پس کوچه‌های شهر و از متن مردم نیرویی را در قالب بسیج تشکیل داد که به موقع و به هنگام برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی در هرجایی که اسلام و قرآن به نیازمنداست، وارد میدان می‌شود.

سردار مسلمی  بسیج را پیشقراول در همه عرصه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: هرجا بحران و مشکلی در کشور ایجاد شد، بسیج وارد میدان شده و به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی حاضر شد، چرا که از جنس مردم است.
 
بسیج ،بزرگترین مولفه‌ قدرت نرم جمهور‌ی اسلامی

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه  بسیج از بزرگترین مولفه‌های قدرت نرم در جمهور‌ی اسلامی است، تصریح کرد: بسیج توانسته نظام را در مقابل حوادث‌های مختلف، نجات بدهد.
 
بسیج هرگونه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد / اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در هفته بسیج مازندران
سردار مسلمی در ادامه سخنان خود با یادآوری مصداق‌های فعالیت بسیج در اوایل انقلاب در بخش بهداشتی و ریشه کنی فلج اطفال، اضافه کرد: این فعالیت‌ها در بسیج تا به امروز ادامه داشته است و در اوایل سال ۹۹ هم می‌توان به اقدامات بسیج در مهار کرونا اشاره کرد که این اقدامات بی نظیر بود.

فرمانده سپاه کربلا مردمی بودن بسیج را از ویژگی‌ها مهم آن برشمرد، و افزود: هر تهدیدی که در کشور حادث شد، به واسطه حضور قدرتمند بسیج به فرصت تبدیل شد.

سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که بسیج و بسیجی بودن به داشتن کارت بسیجی نیست، تاکیدکرد: هرکسی که روحیه ایثارگری، جهادی، ولایت مداری و نیز  آرمان‌های انقلاب را قبول داشته باشد، آن یک بسیجی است.
 
بزرگترین ویژگی بسیجی،دغدغه مندی نسبت به رفع مشکلات مردم و اعتلای انقلاب

فرمانده سپاه کربلا  بزرگترین ویژگی بسیجی را دغدغه مندی نسبت به رفع مشکلات مردم و اعتلای انقلاب دانست و تصریح کرد:مدیری در هر سطحی نسبت به حل مشکلات دغدغه‌مند باشد، و نیز در مقابل دشمنان و استکبار بایستد، آن یک مدیر جهادی بسیجیس است.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه اگر تفکر جهادی و بسیجی در جامعه حاکم شود، انقلاب به تمدن نوین اسلامی نزدیک خواهد شد، گفت: اگر روحیه بسیجی و جهادی در مدیران دستگاه‌های اجرایی کمتر باشد، قطعا انقلاب با مشکل مواجه خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با بیان این مطلب که شجره طبیه بسیج در گام دوم انقلاب به یک درخت تنومندی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز بسیج به عنوان  پاک ترین، و  ناب‌ترین نهاد مردمی، برای کشور دل می‌سوزاند و برای آبادنی و پیشرفت آن تلاش می‌کند.  
 
بسیج، الگوی کشور‌های منطقه است

سردار مسلمی بسیج را بزرگترین  سرمایه غیر قابل انکار کشور دانست و تاکید کرد: امروزه بسیج  الگوی کشور‌های منطقه شده و در طول ۴۱ سال عمر پربرکت آن، نمونه‌های غیرقابل شماری از عملکرد بسیج در میدان‌ها و  بحران‌های گونان دیده شده است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با بیان این مطلب که هر  مشکلی در جامعه بوجود بیاید با ورود بسیج و مردم قدرشناس، آن مشکل برطرف خواهد شد، از طرح شهید سلیمانی برای مقابله کرونا در مازندران خبر داد و  افزود: از شنبه اول آذر ماه این طرح در مازندران به اجرا در خواهد آمد.

به گفته سردار مسلمی، با بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت، رصد، شناسایی، پایش و درمان بیماران کرونایی، و نیز کمک رسانی به بیماران، مصون سازی خانواده‌ها از بیماری کووید ۱۹ و هم چنین  قطع زنجیره شیوع کرونا، از شنبه آغاز خواهد شد.
 
 
بسیج هرگونه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد / اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در هفته بسیج مازندران
 
اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در ۲۲ شهرستان در هفته بسیج

 فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در ۲۲ شهرستان در هفته بسیج خبر داد و گفت: این تعداد برنامه‌ها در ۶۶ عنوان طراحی و برنامه ریزی شده است.

 سردار مسلمی به عمده برنامه‌های  اجرایی در این هفته اشاره و اضافه کرد: دیدار با  یک هزار ۹۷۹ خانواده معزز شهدا، دیدار با یک هزار ۴۰۸ خانواده ایثارگر، یادواره‌های شهدا، برگزاری ۸۵۶ برنامه ورزشی، یک هزار و ۱۴۸ نشست بصیرتی، ۲ هزار و ۲۷۷  گشت رضویون،   برگزاری ۴۹۲ اردوی جهادی در راستای کمک به نیازمندان، ۳۵۶ عنوان تولید کلیپ‌های فرهنگی، راه اندازی ۱۴۹ عنوان پویش با هفته بسیج در فضای مجازی از جمله برنامه‌های هفته بسیج در سراسر استان است.
 
فرمانده سپاه کربلا در ادامه از توزیع ۴۰ هزار ۷۹۵  بسته معیشتی  به نیازمندان در هفته بسیج خبر داد و گفت: در هفته بسیج کمک‌های مومنانه ادامه خواهد داشت که مجموعه هزینه‌های بسته‌های معیشتی ۱۲ میلیارد و ۲۳۰ هزار تومان است؛ و علاوه بر آن  ۷ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان  بسته‌های بهداشتی هم به دست نیازمندان می‌رسد.
 
از اهدای ۱۴۹ بسته جهیزیه به نوعروسان تا افتتاح ۸۷ خانه محروم
 
به گفته سردار مسلمی ۱۴۹ بسته کمک جهیزیه به نوعروسان اهدا خواهد شد  که اعتبار آن ۳ میلیارد تومان است.
 
فرمانده سپاه کربلا از توزیع ۲ میلیارد تومان لوازم التحریر هم بین  دانش آموزان نیازمند خبر داد و افزود:  ۱۶۴ میلیون تومان هم هزینه کارت‌های هدیه شده است که به نیازمندان در هفته بسیج اهدا خواهد شد.
 
سردار مسلمی در ادامه برنامه‌های بسیج به افتتاح طرح و پروژ‌های محرومیت زدایی هم در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: ۲۰ پایگاه مقاومت، ۲ سالن ورزشی، ۱۲۶ پروژه در حوزه  محرومیت  زدایی و عمرانی  و نیز ۳۵ گلزار شهدا، به بهره برداری خواهد رسید.
 
فرمانده سپاه کربلا از افتتاح ۸۷ واحد خانه مددجویی، در هفته بسیج هم خبر داد و اضافه کرد:  ۵۵ طرح اقتصادی  و ۴۹ صندوق قرض الحسنه محله محور هم به بهره برداری می‌رسد.
 

به گفته سردار مسلمی ۱۹ میلیارد و ۵۵۰ میلون تومان برای پروژه‌های محرومیت زدایی که در هفته بسیج به بهره داری می‌رسند، هزینه شده است.
 
فرمانده سپاه کربلا در پایان سخنان خود به تشکیل قرارگاه ۱۷ ربیع برای مقابله با گران فروشی و احتکار خبر داد و گفت: برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای مهار گرانی و اخلال در بازار ، سپاه   ۱۹۰ بازرس بسیجی  را به دستگاه‌ها معرفی کرده است؛ که عمده فعالیت آن‌ها بازرسی و نظارت در فروشگاه‌های بزرگ است و نه خرده فروشی ها.
 
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار