فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز استان قزوین

آغاز به کار قرارگاه شهید قاسم سلیمانی شهرستان البرز

سرهنگ طاهرخانی گفت: قرارگاه شهید قاسم سلیمانی با حضور سپاه و شبکه بهداشت شهرستان البرز با پنج کمیته برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۰۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه قرار گاه مشترک جهادی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سپاه و شبکه بهداشت شهرستان البرز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در این جلسه ضمن تشریح برنامه های این قرارگاه گفت: در راستای حمایت های مددکاری در مورد خانواده های بی بضاعت و مقابله با ویروس کرونا قرارگاهی تشکیل شده به فرماندهی سپاه و وزارت بهداشت و در سطح شهرستان سپاه و شبکه بهداشت شهرستان، که این قرارگاه دارای پنج کمیته می باشد.

وی گفت: این کمیته ها شامل کمیته آموزش و هم راه سازی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی شبکه بهداشت، کمیته منابع انسانی و سازماندهی با مسئولیت سپاه نیروی انسانی و بسیج، کمیته نظارت پایش و ارزشیابی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته فرهنگی و روابط عمومی رسانه و اطلاع رسانی رسانی با مسئولیت سپاه، کمیته گروه های جهادی بسیج حمایت از نیازمندان با مسئولیت بسیج سازندگی
محور و فعالیت بسیج تحت عنوان محل محور است که در عرصه جامعه قرار است فعالیت انجام دهد.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به این عرصه ها اظهار کرد: عرصه سلامت و درمان با مسئولیت جامعه پزشکی که به هشت گروه پزشکی در شهرستان تقسیم می شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: عرصه اجتماعی که توسط محله محور انجام می‌پذیرد کمک مومنانه و تامین مایحتاج خانواده است انجام پویش همسفره با همسایه در جهت تسویه حساب دفتری و تامین اعتبار خرید خانواده محروم محله، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه محله محور و کمک به آسیب دیدگان بیماران کرونا راه اندازی برای خرید مایحتاج برای خانواده های کرونایی و سالمندان توزیع بسته های خوراکی بین بیماران می باشد.

وی افزود: عرصه اقتصادی، تقویت کسب و کارهای خانگی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در محله، عرصه فرهنگ سازی و رسانه به تصویر کشیدن فعالیت‌های گروه‌های جهادی پایگاه های بسیج در حوزه مقابله با کرونا، پویش دعوت به سلامتی و اهدای ماسک و لوازم بهداشتی، تولید و توزیع بازی های محتوایی و اسلامی برای کودکان جهت استفاده در منزل. اجرای برنامه‌های فرهنگی خیابانی در مناسبت‌های مختلف فضاسازی و تبلیغات محله ای می باشد.

فرمانده سپاه شهرستان البرز اضافه کرد: عرصه مطالبه گری، پیگیری افزایش کادر درمان در بیمارستان ها، پیگیری امور کادر درمان و پرداخت معوقه های کادر درمان، پیگیری بیمه بیکاری کسانی که به دلیل بیماری کرونا کار خود را از دست دادند پیگیری اجرای قانون و جریمه متخلفان و افرادی که باعث شیوع کرونا میشوند پیگیری محدود کردن سفرهای غیر ضروری از دیگر فعالیت های در حال اجرا می باشد.

این مسوول نظامی تصریح کرد: فعالیت هایی که نباید صورت بگیرد شامل ضدعفونی معابر و اماکن عمومی بدون روش صحیح علمی، نگهداری طولانی مدت آب میوه های طبیعی مثل آب آب سیب آب هویج برای بیماران کرونایی به دلیل اکسیده شدن، ورود به حیطه درمان برای غربالگری محل‌های، توزیع ماسک رایگان به غیر نیازمندان تجویزهای طب سنتی ایرانی بدون نظر متخصص و کارشناس مربوطه می باشد.

3001/پ20

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار