۴۶۸ گلزار شهدا ساماندهی شد

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وجود ۶۱۵ گلزار شهدا در این استان، بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۸ گلزار شهید در استان ساماندهی شده و ۱۴۷ گلزار دیگر باقی مانده است.
کد خبر: ۹۲۹۳۳۷۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود زرین‌جویی  امروز در تشریح فعالیت‌های این مرکز، آمار جامعه ایثارگری لرستان را ۶۴۰۰ نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه همه ساله به این آمار اضافه می‌شود، اظهار کرد: لرستان به لحاظ بیکاری جامعه ایثارگری جزو چهار استان بیکار کشور است و طی تفاهم‌نامه‌ای که میان بنیاد شهید کشور و استانداری لرستان منعقد شد، در پنج سال آینده ۲۵۰۰‌ نفر از جامعه ایثارگری لرستان مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری لرستان مشمول دریافت مسکن هستند که از این تعداد ۳۰۰۰ نفر در اولویت هستند که طی پنج سال باید مسکن ۳۰۰۰ ایثارگر دارای اولویت، تأمین شود.

این مسئول افزود: درصد جمعیت لرستان نسبت به کل کشور ۲.۳ بوده اما جمعیت ایثارگر استان نسبت به کل کشور ۲.۸۶ است.

وی گفت: به‌عبارتی جمعیت ایثارگر استان نسبت به میانگین کشور ۵۶ صدم بیشتر است که باید با توجه به این آمار توجه ویژه‌تری به قشر ایثارگر استان صورت گیرد.

زرین‌جویی با بیان اینکه از ۶۱۵ گلزار شهدای لرستان تعداد ۴۶۸ گلزار ساماندهی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۷ گلزار شهدا در استان و به‌ عبارتی ۹۰۰ مزار شهید ساماندهی نشده و این در حالی‌ است که وظیفه تعمیر و نگهداری گلزارهای شهدا بعد از ساماندهی در سطح شهر بر عهده شهرداری‌ها و در سطح روستاها بر عهده دهیاری‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات