مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

دانشنامه تخصصی از تحریف حقایق و تاریخ دفاع مقدس جلوگیری خواهد کرد

سرهنگ کریمی گفت:مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله و چاپ و انتشار چهار گام مهم در راستای تهیه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است که کمیته ها در راستای مدخل گزینی و تهیه و بررسی دقیق آنها تشکیل شده اند.
کد خبر: ۹۲۹۳۳۶۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست دانشنامه تخصصی دفاع مقدس استان مرکزی گفت:تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از برنامه های مهم علمی و پژوهشی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با همکاری و مشارکت کلیه دستگاه هایی که در این راستا نقش دارند بتوانیم اقدام خوبی انجام دهیم.

وی افزود:تبیین تاریخ، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، انتقال دانش ها و تجربیات مربوط به دفاع مقدس به نسل های آینده و حال، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و تاریخ دفاع مقدس در استان مرکزی و اطلاع رسانی علمی و شفاف به افکار عمومی در کلیه ابعاد جنگ تحمیلی از جمله اهداف مهم تهیه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است.

سرهنگ کریمی تاکید کرد:مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله و چاپ و انتشار چهار گام مهم در راستای تهیه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است که کمیته ها در راستای مدخل گزینی و تهیه و بررسی دقیق آنها تشکیل شده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:با توجه به ظرافت و حساسیتی که در خصوص تهیه دانشنامه وجود دارد و رسالت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه دانشنامه با هدایت این مجموعه انجام می شود که در این راستا یک شورای سیاست گذاری و ۴ کمیته تخصصی در استان تشکیل شده است.

وی گفت:کمیته شهدا و اشخاص، کمیته فرهنگی و اجتماعی، کمیته جغرافیا و نظامی و کمیته جمع آوری پرونده های علمی برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس تشکیل شده است.

سرهنگ کریمی افزود:همچنین دبیرخانه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار مستقر شده که در این راستا خود را مکلف می دانیم از تجربیات ارزشمند کنگره شهدای استان و ستاد چهل سالگی به خوبی استفاده کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی یادآورشد:نقشه راه تهیه دانشنامه دفاع مقدس بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری است و در اینجا از کلیه اساتید و پژوهشگران دعوت می کنیم که در تهیه دانشنامه دفاع مقدس مشارکت داشته باشند و البته اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز در این کار تخصصی و علمی نیز همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد:بررسی مداخل استان و تایید آنها، مشاوره و راهنمایی برای تکمیل نواقص موجود در پرونده های علمی و تولید اسناد مورد نیاز پرونده های علمی، دعوت از پیشکسوتان ، اساتید دانشگاه و افراد تاثیرگذار در پیشبرد دانشنامه بر اساس نیازهای احصاء شده از جمله وظایف مهم شورای سیاست گذاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار