خبرهای داغ:

کتاب و کتابخوانی سهم ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت همه جانبه دارد

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود گفت: کتاب و کتابخوانی سهم ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت همه جانبه دارد
کد خبر: ۹۲۹۲۸۹۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کتاب و کتابخوانی سهم ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت همه جانبه داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری بمناسبت گرامی داشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ تا ۳۰ آبان امسال برگزار می‌شود، با اشاره به کلامی از مولا علی (ع) که فردی که به کتاب‌ها تسلی و آرامش یابد، هرگز آرامش خود را از دست نخواهد داد، افزود: مطالعه و خواندن فعالیت باارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کاهش چالش‌ها و آسیب هادر این حوزه‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه کتاب منبع باارزشی از اطلاعات غنی بوده و خواندن کتاب موجب افزایش دانش و اطلاعات خواهد شد، تاکید کرد: کتاب، محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است.
رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود ادامه داد: سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی و فضای مجازی است.
فخری پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین برشمرد که میراث فرهنگی ماندگار برای نسل‌های آینده می‌شود.
فرماندار شاهرود گسترش کتاب خوانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست که تنها زمانی به فرهنگی عمومی تبدیل می‌شود که جامعه آن را نیازی پایان ناپذیر و وسیله‌ای برای رشد و پویایی خود بداند.
وی تاکید کرد: باید مطالعه، در کنار سایر کار‌های روزانه، در زندگی مردم وارد شود خصوصا در شرایط کنونی کشور که توصیه ما عدم خروج از منزل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
اینجانب عرض تبریک هفته کتاب، کتابخوانی وروز کتابدار را بر خود واجب دانسته و از تمامی تلاشگران عرصه اندیشه در دیار معلمان دین و اخلاق سپاسگزارم و از خداوند متعال توفیق روز افزونشان را خواهان و خواستارم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار