استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج برای گردآوری خاطرات رزمندگان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به ظرفیت پایگاه‌های بسیج برای گردآوری تاریخ شفاهی و خاطرات شهدا و رزمندگان اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۹۲۰۸۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: برای برگزاری یادواره‌های شهدای محله، لازم است قبل از برگزاری مراسم اطلاعات شهید و خانواده وی جمع‌آوری و ثبت شود.

وی افزود: اطلاعاتی که راجع‌به شهدا در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موجود است در اختیار متولیان یادواره شهدا قرار  می‌گیرند که با مصاحبه‌های جدید از خانواده‌های شهدا تطبیق داده شود و نواقص تکمیل می‌شوند.

رشیدی با اشاره به دغدغه  رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه‌با تحریف دفاع مقدس و تاکید معظم‌له بر ضرورت تقویت ادبیات این حوزه، تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای ممیزی و شورای نشر در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، چاپ و نشر کتب با کیفیت، بدون هیچ‌گونه تحریف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که پایگاه‌های بسیج استان از ظرفیت مناسبی برای کمک به گردآوری تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان و همچنین خاطرات شهدا به نقل از  هم‌رزمان و خانواده‌های‌ آن‌ها برخوردار هستند، به برگزاری برنامه‌هایی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: از آنجایی‌که همه اقشار و اصناف در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، هر کدام از یگان‌های نظامی و انتظامی و سازمان‌ها و ادرات استان که برنامه‌ای در خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار کنند، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس از برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و مراسمات حمایت خواهد کرد.

ماشاء‌الله بازگیر، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد نیز در این دیدار به تعامل بیش از پیش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان و سپاه ناحیه خرم‌آباد تاکید کرد و گفت: در طول سال باید این نشست‌های مشترک برگزار شود و تعامل و ارتباط دو طرفه باشد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در گردآوری خاطرات شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان قول مساعد داد و ادامه داد: برای مصاحبه‌های تاریخ شفاهی  می‌توان از استودیوی ضبط سپاه استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار