عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

عملکرد تیم اقتصادی دولت سبب دپو شدن کالای اساسی در گمرک شد

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: عملکرد تیم اقتصادی دولت سبب دپو شدن کالای اساسی در گمرک شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۷۵۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، جعفر قادری، با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه مشکل هماهنگی بین وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی سبب ماندن بسیاری از اقلام موردنیاز خانواده‌ها در گمرک شده است اظهار داشت: متأسفانه تیم اقتصادی دولت در ایجاد هماهنگی بین این سه ضلع با مشکل مواجه بود و همین مسئله سبب چالش‌هایی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: الآن خود دولت هم نمی‌داند که کنترل بازار و تأمین ذخایر استراتژیک محصولات و نهاده‌های دامی و کشاورزی بر عهده وزارت صمت است یا وزارت جهاد کشاورزی و متأسفانه در این مدت این ناهماهنگی‌ها ازیک‌طرف و نیاز بازار از طرف دیگر باعث شد که ذخایر استراتژیک ما با مشکل مواجه شود و طبیعی است که تا سفارش داده و کالا وارد کشور شود مدت‌زمانی به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه واردکنندگان به‌واسطه اعتبار یا منابع داخلی خود یکسری کالا‌ها را به کشور وارد می‌کنند، گفت: این واردکنندگان به امید اینکه ارز به آن‌ها اختصاص داده شود و یا اینکه ارز حاصل از صادرات را برای واردات استفاده کنند در این زمینه ورود می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در یک بازه زمانی لجبازی بانک مرکزی سبب این مسئله شد که عملاً این کالا‌ها در گمرک رسوب کند و مشکلات جدی برای واردکنندگان به وجود آید و بخشی از کالا‌ها هم قابل‌استفاده نباشد.

وی با بیان اینکه با اصلاحی که در سیاست‌ها صورت گرفته، به نظر می‌رسد که این مشکل رفع شده است، افزود: سیاست‌هایی خامی که اعلام می‌شود یکسری چالش‌ها را به وجود می‌آورد، اما با اصلاح سیاست‌ها امیدواریم که از این به بعد شاهد رفع این چالش‌ها باشیم.

قادری با تأکید بر اینکه ما باید وابستگی خود را به خارج از کشور کاهش دهیم، افزود: متأسفانه در برخی از کالا‌ها مانند روغن و دیگر کالا‌ها به خارج از کشور وابسته هستیم که نیاز به عدم وابستگی داریم و بخش عمده‌ای از نیاز خود را در داخل تأمین کنیم تا در این نوسانات با مشکل مواجه نشویم
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار