خبرهای داغ:
همرزم شهید «رضایی» در گفت‌وگو با بسیج:

معرفی شهدا یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده است/ لزوم تدوین کتاب شهدای شاخص

همرزم شهید «رضایی» با بیان اینکه یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده معرفی شهدا است، گفت: کتاب شهدای شاخص باید نوشته شود و شهدا را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۱۵۲۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

معرفی شهدا یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده است/ لزوم تدوین کتاب شهدای شاخصسرهنگ حامد رضایی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به معرفی شهید «محمد رسول رضایی» به عنوان شهید شاخص سال سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور اظهار داشت: شهید «رضایی» با وجود اینکه ۱۳ سال سن داشت در جبهه حضور پیدا کرده بود و در نوجوانی به شهادت رسید.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: شهید «رضایی» بسیار خوش برخورد، خوش اخلاق، ایثارگر و بسیار شجاع و ورزیده بود.

همرزم شهید «رضایی» با بیان اینکه  این شهید والامقام بیشتر دیگران را در نظر داشت تا اینکه به فکر خودش باشد، افزود: شهید «رضایی» از لحاظ عقلی بیشتر از سنش می‌فهمید و دانا بود.

وی با بیان خاطره‌ای از لحظه نوشتن وصیتنامه توسط شهید «رضایی» گفت: در سال ۶۶ که لشکر انصارالحسین(ع) در منطقه چهارزبر مستقر بود و ما در مقر گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل(ع) به فرماندهی سردار مهدی ظفری سازماندهی شده بودیم یکی از همرزمان به ما گفتند که چون عازم عملیات هستیم باید وصیتنامه داشته باشید.

رضایی‌پور ادامه داد: چون سن ما کم بود به قسمت تبلیغات مراجعه کردیم و کتاب نحوه نوشتن وصیتنامه را دریافت کردیم که بتوانیم وصیتنامه بنویسیم؛ برای شهید رضایی در هنگام نوشتن وصیتنامه پیروی از ولایت و امام خمینی(ره) و نشان دادن بغض و کینه‌ای که نسبت به دشمن داریم از ارجحیت برخوردار بود.

معرفی شهدا یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده است/ لزوم تدوین کتاب شهدای شاخص

وی با بیان اینکه شهید «رضایی» با فهم و دانایی خود در وصیتنامه‌اش نوشت در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم، گفت: این مسئله بعد از گذشت ۳۳ سال همچنان مسئله روز ما است و لزوم آتش زدن پرچم آمریکا و تبعیت از ولی فقیه بسیار مهم است.

همرزم شهید «رضایی» افزود: به دلیل اینکه وصیتنامه شهید در زمان تشییع رویت نشده بود؛ بعد از گذشت چند روز از تشییع پیکر مطهرش، مادر شهید وصیتنامه را در بین صفحات قرآن پیدا می‌کند و آئین آتش کشیدن پرچم آمریکا بر سر مزارش به همت دوستان و همرزمان شهید انجام شد و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده معرفی شهدا است، تصریح کرد: کتاب شهدای شاخص باید نوشته شود و شهدا را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

رضایی‌پور با بیان اینکه در استان همدان برای معرفی شهدایی از جمله شهید «رضایی» ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: در معرفی شهدا نباید اغراق‌گویی شود و اگر حقایق گفته شود بر روی نوجوانان و جوانان تاثیرگذارتر است.

وی افزود: با معرفی شهدا و بیان خصوصیات آنان به طوری که دست نیافتنی معرفی نشوند، می‌توانیم جوانان را با آرمان‌ها و سبک زندگی شهدا آشنا کنیم.

معرفی شهدا یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده است/ لزوم تدوین کتاب شهدای شاخص

همرزم شهید «رضایی» با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه جبهه دانشگاه است، گفت: رزمنده‌ها در جبهه در انجام کارهای خدماتی مسابقه می‌دادند و به این باور رسیده بودند که ایثارگری جزء لاینفک یک رزمنده است که به تبع از آن صمیمیت فوق‌العاده‌ای که بین رزمنده‌ها بود به وجود می‌آمد.

وی عنوان کرد: شهید «رضایی» وقتی مرخصی هم بود در اسدآباد با روحیه ایثارگری که داشت برای خانواده‌های نیازمند نفت تهیه و توزیع می‌کرد و به فکر محرومین و مستضعفین بود.

رضایی‌پور با بیان اینکه معرفی شهدا به عنوان شهید شاخص بسیار کار خوبی است، گفت: این کار نباید در حد زدن یک بنر در سطح شهر باشد و باید خصوصیات شهید را بازگو کرد تا در جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی و فرهنگی که امروز در آن هستیم، جوانان باید به وصیتنامه شهدا عمل کنند، گفت: جوانان باید پیرو شهدا بوده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرمشق قرار دهند و از ولایت تبعیت محض کنند.

همرزم شهید «رضایی» با بیان اینکه یک جوان ۱۳ ساله، ۳۳ سال پیش در وصیتنامه خود راه را به ما نشان داده است، ابراز داشت: باید با ظلم و جور به خصوص در فضای مجازی مبارزه کنیم و استکبارستیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی با درس خواندن خود باحفظ روحیات معنوی و به عهده گرفتن مسئولیت‌های مدیریتی می‌توانند به وصیتنامه شهید عمل کنند.

معرفی شهدا یکی از کارهایی که در جامعه امروز مغفول مانده است/ لزوم تدوین کتاب شهدای شاخص

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شهید «محمدرسول رضایی» دانش‌آموز ۱۳ ساله اسدآبادی به عنوان شهید شاخص دانش‌آموز سال 99 در سطح کشور انتخاب شد.

شهید «محمدرسول رضایی» در نوزدهم تیر ماه ۱۳۵۲ در شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود، پدرش محمد راننده و مادرش خوش‌قدم خانه‌دار بود، شهید «رضایی» دوم راهنمایی بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد، پیکرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید محمدرسول رضایی با وجود سن کم و با دستکاری شناسنامه خود روانه جبهه می‌شود و در وصیت‌نامه خود توصیه می‌کند که پرچم آمریکا را در تشییع جنازه‌اش آتش بکشند؛ عکس این شهید ۱۳ ساله میهمان اتاق مقام معظم رهبری است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار