خبرهای داغ:
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین اعلام کرد

آغاز محدودیت کرونایی برای فعالیت صنوف استان تا یکماه/بازارگردی، تعطیل

حبیبی اضافه کرد: هر گونه فعالیت کسبه و اصناف به جز حوزه مواد خوراکی، بهداشتی و درمانی از امروز به مدت یکماه از ساعت ۶ بعداز ظهر ممنوع و هیچگونه فعالیت نخواهند داشت.
کد خبر: ۹۲۹۱۳۴۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین بیان کرد: شرایط بسیار سختی است و جان عزیزان گرفته می شود و روز گذشته شاهد فوت امام‌جمعه آوج بودیم که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

وی گفت: باید به این شرایط خاتمه داد و همه باید پای کار باشند چرا که درمانی برای کرونا وجود ندارد و بر همین اساس نمی توان بیش از این از مادر درمان و علوم پزشکی انتظار داشت. بر همین اساس رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و در صحنه بودن مسوولان بسیار مهم است.

حبیبی با اشاره به اینکه این ویروس هوشمند مدام در حال تغییر است اظهار کرد: روند پیشرفت این ویروس افزایش یافته و با پیچیدگی های خود، مردم را اذیت کرده و متخصصین امر را سردر گم کرده است. کارهای زیادی انجام‌شده اما تا مهار فاصله زیاد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به مصوبات نشست ستاد ملی کرونا عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم تهویه سالن ها و ساختمان ها و مکان های سرپوشیده است که جزو ضروریات بوده لذا واحدها و دستگاه ها نسبت به این امر مهم اقدامات لازم را انجام دهند و با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بسته بودن در و پنجره ها، الزام این امر شدت بیشتری دارد.

وی افزود: در ایام تابستان بهش زیادی از جمعیت استان هایی که در مناطق گرم کشور قرار دارند به دلیل استفاده بیش از حد کولر و کولر ماشین، به دلیل عدم وجود تهویه مناسب، به بیماری کرونا مبتلا شدند.

تقدیر از اقدام خودجوش صنوف و کسبه

جانشین ستاد کرونا استان قزوین با اشاره به اجرای تصمیم تعطیلی صنوف تصریح کرد: اتاق اصناف و سازمان صمت استان هماهنگی خوبی در این کار دارند و آمادگی داریم ساعت کار را محدود کنیم. همزمان با شیوع کرونا و اقدامات ستاد کرونا استان در اوایل سال، از ۳۹ هزار کسبه، ۳۵ هزار صنف به صورت خودجوش مشاغل خود را تعطیل کردند. بر همین اساس در حال حاضر نیز برخی صنوف به طور خودجوش با نصب تابلو اعلام کردند که از روز شنبه، ساعت ۶ بعداز ظهر برای مراعات حال مردم مشاغل را تعطیل خواهند کرد که این اقدام بسیار قابل تقدیر است که شرایط را درک کرده و پای کار آمده اند.

حبیبی اضافه کرد: هر گونه فعالیت کسبه و اصناف به جز حوزه مواد خوراکی، بهداشتی و درمانی از امروز به مدت یکماه از ساعت ۶ بعداز ظهر ممنوع و هیچ گونه فعالیت نخواهند داشت و مقدمات این مار از هفته پیش در استان فراهم شده و از امروز باید اجرا می شود و از مردم نی خواهیم با این محدودیت همراهی کنند چرا که این سختی ها به دلیل حفظ سلامتی مردم است و بهتر است مردم بازار گردی را کنار بگذارند.

تشدید اعمال محدودیت ها و بازرسی ها

وی ادامه داد: اعمال محدودیت ها و نظارت ها و بازرسی ها تشدید خواهد شد و انسجام دستگاه های متولی بیشتر خواهد شد. همچنین در قالب قرارگاه عملیاتی شهرستان قزوین، طرح کنترل ها به صورت محله ای کلید می خورد و با تقسیم شهر قزوین و حومه به ۳۸ بلوک، یکی از مدیران شهرستان تمام امور مربوط به کنترل محله را رصد خواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: بعد از ۹ ماه آزمون و خطا، در صورت بی توجهی اعتماد مردم از بین خواهد رفت اما با انجام این طرح، امور با دقت و جدیت انجام می شود و ادارات و دستگاهها ملزم هستند هرگونه امکانات لازم را در اختیار ستاد کرونا قرار دهند.

وی گفت: قزوین و تاکستان دو نقطه حساس استان هستند. تاکستان نقطه سیاه و قزوین نقطه قرمز است لذا کار سختی در استان نداریم اگر چه شرایط می توانست فورانی و انفجاری باشد اما کنترل شد و قطعا با همکاری شرایط خوبی ایجاد خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: بین هر ۳ تا ۴ ساعت یک هم استانی را از دست می دهیم‌ در کشور هر یه دقیقه یک هموطن را از دست می دهیم. لذا سرعت عمل در اجرای طرح های ستاد برابر با نجات جان همشهریان است.

گروه های جهادی میدان داری کنند

این مسوول با اشاره به فعالیت گروه های جهادی یادآور شد: جلسه ای با حوزه علمیه، بسیج طلاب و مسوولان امر، گروه های جهادی، جبهه فرهنگی و سازمان تبلیغات، نماینده تشکل های مردمی داشتیم و خواهش کردیم که میدان داری کنند. گروه های جهادی سریعتر وارد میدان شوند و هماهنگی لازم برای فعالیت این گروهها انجام شده است. لذا فعالیت این گروه ها به سرعت ساماندهی شود.

حبیبی گفت: جبران خسارت صنوف و کسبه از سوی دستگاه های اجرایی، گشت سلامت، ایجاد قرارگاه سلامت در تمام‌ شهرستان ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

۱۰۱۰/۳۰گ/ ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار