خبرهای داغ:

امکان سنجی بهره برداری پایدار از فضا‌های پیرامونی ابنیه تاریخی بسطام

امکان سنجی بهره برداری پایدار از فضا‌های پیرامونی ابنیه تاریخی بسطام و احداث محور دوچرخه و پیاده در نشست اخیر شورای اسلامی شهر بسطام انجام شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۰۴۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در آخرین نشست شورای اسلامی شهر بسطام با حضور محمدرضا مجاهدی، عضو کمیسیون معماری شهرداری بسطام، در خصوص تعدادی از ابنیه ارزشی و تاریخی شهر از قبیل: برج و بارو، یخدان تاریخی و محوطه پیرامونی مجموعه تاریخی بسطام تبادل اطلاعات فنی صورت گرفت.
این جلسه که باحضور شهردار و مشاور ایشان در سالن جلسات هتل جهانگردی بسطام با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استقرار تهویه مناسب جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد؛ محمدرضا مجاهدی، استاد دانشگاه و کنشگر شهری ضمن ویژه برشمردن شهر بسطام جهت ایجاد محور‌های دوچرخه و پیاده راه، در مورد امکان به سازی و توسعه فضای پیرامونی یخدان تاریخی شهر با عنوان 《سرای آیین》 به منظور تبدیل به مرکز رویداد‌های اجتماعی و فرهنگی بسطام توضیحاتی ارائه نمود.
این عضو هیات علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، همچنین ایده تبدیل خیابان حاشیه برج و بارو جهت ایجاد یک پارک خطی در ضمن برقراری ترافیک را ارائه کرد.
وی علاوه بر معرفی برخی از نمونه‌های موفق این طرح‌ها در شهر‌های مختلف جهان، پیشنهاداتی در مورد مصالح و اِلِمان‌های این طرح، مطرح نمود.
محمد سلیمانپور، شهردار بسطام با تاکید بر عزم مدیریت شهری بسطام بر حفظ بنا‌های ارزشمند تاریخی شهر از طریق بهره برداری پایدار، افزود: با توجه به جلسه قبلی مدیریت شهری بسطام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و قول مساعد ایشان در خصوص اعطای تسهیلات برای ساخت گذر‌های فرهنگی در بسطام؛ طرح پیشنهادی در مورد یخدان تاریخی امکان تبدیل به گذر فرهنگی را دارد و در هفته آینده این طرح تکمیل و جهت جذب سرمایه گذار آماده خواهد شد.
شهردار بسطام با اشاره به مکاتبات مدیریت شهری بسطام با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بمنظور رفع نگرانی‌ها نسبت به مرمت و به سازی برج و باروی بسطام، از عدم پاسخگویی این سازمان ابراز تاسف کرد.
وی گفت: ما با طرح کلی ارائه شده در مورد فضای اطراف برج و بارو کاملا موافقیم، اما نیازمند همکاری سریع و بیشتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان هستیم.
محسن شریعتی، مشاور شهردار بسطام ضمم تقدیر از حمایت اعضای شورای شهر در احداث محور دوچرخه، از نهایی شدن پروژه محور اختصاصی دوچرخه در حاشیه بلوار امام خمینی (ره) و آغاز عملیات اجرایی در هفته‌های آتی خبر داد.
در پایان اعضای شورای اسلامی شهر با تحسین ایده‌های مطرح شده و اعلام حمایت قطعی، خواستار تهیه طرح‌های تکمیلی جهت بررسی در نشست‌های آتی شورای شهر شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار