خبرهای داغ:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در یوم الله ۱۳ آبان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت یوم الله سیزده آبان بیانیه‌ای به صادر کرد:
کد خبر: ۹۲۹۱۰۲۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در یوم الله ۱۳ آبانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت یوم الله سیزده آبان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
«انَّ الَّذین قالو رَبّنا اللّه ثم استقاموا تَتَنزّل علیهم الملائکه الّا تخافوا و لاتحزنوا و ابشرو بالجنه الّتی کنتم توعدون» کسانی که گفتند پروردگار ما خداست سپس ایستادگی کردند فرشتگان (هنگام مرگ) بر آنان نازل می‌شوند (و می‌گویند) نترسید و غم مخورید و بشارت باد شما را به آن بهشتی که به شما وعده داده می‌شد.»
اکنون و با گذشت بیش از چهارده قرن از میلاد پیامبری که رحمتی است برای تمام جهانیان، پیامبری که با مبارزه و مقاومت علیه ناملایمات و استکبار زمان خود به تبلیغ دین الهی پرداخت و هنوز نام مبارکش لرزه‌ای بر جان استکبار و دشمنان اسلام می‌اندازد و به همین خاطر دهان به توهین و اهانت به ساحت مقدس پیامبر رحمت باز می‌کنند.
فرهنگ مبارزه و مقاومتی که پیامبر اسلام بنا کرد، بعد‌ها به قیامی منتهی شد که مشعل راهی بود برای مومنان قیام حسین بن علی (ع) و یاران با وفای ایشان.
این فرهنگ بعد از گذشت چندین قرن به شیعیان ایرانی رسید و با راهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به یک قیام و انقلاب بزرگ منجر شد.
سیزدهم آبان برای ما علمی برای مقابله با ظلم شد. چه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که مصادف با تبعید امام خمینی (ره) و فریاد‌های ایشان علیه ظلم و استکبار است و چه در آبان ۵۷ که سالروز مقاومت دانش آموزان انقلابی است و چه آبان ۵۸ که با تسخیر لانه جاسوسی مقابله با ظلم و ظالم را به اوج خود رساند به نحوی که امام خمینی (ره) آنرا انقلاب دومی فراتر از انقلاب اول نامید.
امروز تقارن این دو واقعه بزرگ یعنی میلاد پیامبر اسلام و سیزدهم آبان ماه این را یاد آور می‌شود که تنها راه برای مقابله با ظلم پیروی از فرهنگ مقاومت پیامبر اسلام و به تبع آن ابا عبدالله الحسین (ع) است و این مقاومت همه جانبه است که ما را در عرصه‌های گوناگون من جمله در عرصه‌های نظامی و اقتصادی به پیشرفت و پیروزی خواهد رساند.
والسلام علی من اتبع الهدی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار