خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نخستین آیات نازل شده قرآن درباره اهمیت علم‌ آموزی است/ علم حقیقی، از ناحیه خدا به انسان می‌رسد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم عمامه‌گذاری حوزه‌های علمیه قزوین گفت: نخستین آیات نازل شده قرآن درباره اهمیت علم‌ آموزی است.
کد خبر: ۹۲۹۰۶۲۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه قزوین اظهار کرد: میلاد رسول خاتم پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق(ع) مفسر اندیشه‌های ناب رسول خدا(ص) را تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: معمم شدن جمعی از عزیزان که با شایستگی‌های لازم، تعلیم و تربیت دینی زمینه معمم شدن در آنها کامل شده هست و در این روز مبارک صورت می‌گیرد، بسیار ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی رسول گرامی اسلام(ص) مبعوث به رسالت شدند، جامعه آن دوران به جامعه جاهلیت شهرت داشت و طبق نقل تاریخ آنقدر اهمیت داشت که اگر کسی سواد خواندن و نوشتن داشت، فردی باسواد و شناخته شده محسوب می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بخاطر اهمیتی که سواد داشت، نامهای افراد باسواد آن دوران در تاریخ آمده است که ۱۷ نفر سواد داشته اند و از این بین فقط ۱۲ نفر می‌توانستند بخوانند و ۵ نفر دیگر هم سواد خواندن و هم نوشتن داشتند.

وی افزود: در چنین فضایی اولین آیاتی که به رسول خدا(ص) نازل شد در خصوص علم و دانش و کرامت انسانی بود و از این حیث اهمیت سواد نشان داده شد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: با صداقت و راستی در مدرسه خدا می‌توان تحصیل علم کرد، با اخلاص می‌شود به علم و دانش رسید، با حلال خوردن، دیدن و اندیشیدن می‌توان از فیوضات ارزشمند دین برخوردار شد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین گفت: خداوند در خصوص اهمیت علم فرموده کسی که علم بیشتری دارد از احترام بیشتری برخوردار است و اگر به این آیات توجه کنیم باید برای تحصیل علم آرام و قرار نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: خدای متعال درباره رسول اکرم(ص) فرموده تو که اشرف کائنات هستی خداوند به تو چیزهایی آموخته که اگر خدا نبود، تو به آن علوم دست نمی‌یافتی. یعنی علوم الهی سرمایه‌ای هستند که در هر جایی نمی‌توان فرا گرفت و آن چیزی که خدا به انسان می‌دهد عالم دیگری دارد.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند در سوره بقره می‌فرماید پیامبر به شما چیزهایی می‌آموزد که اگر او به شما نیاموزد، به آنها دست نمی‌یابید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام صادق(ع) در خصوص علم فرموده علم نوری است که خدای متعال در قلب هر بنده‌ای بخواهد، می‌نشاند و این همان چیزی است که از ناحیه خدا و پیامبر (ص) به انسان می‌رسد و راهش این است که انسان چهل شبانه روز خودش را خالص گرداند.

وی بیان کرد: مبادا چهل سال از طلبگی ما بگذرد اما آن چیزی که در چهل شبانه روز نصیب انسان می‌شود، به آن دست نیابیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها