به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی :

نشست صمیمانه جمعی از دانش‌آموزان با مسئولین شهرستان محلات

نشست صمیمانه جمعی از دانش‌آموزان نخبه بسیجی با امام جمعه، سرپرست فرمانداری، مدیر آموزش و پرورش و فرمانده سپاه در دفتر امام جمعه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۰۶۱۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازمحلات؛ نشست صمیمانه جمعی از دانش‌آموزان نخبه بسیجی با امام جمعه، سرپرست فرمانداری، مدیر آموزش و پرورش و فرمانده سپاه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: در زمان حاضر که سیاست دشمنان ایجاد تفرقه و حکومت کردن است، تمامی مسلمانان جهان نیازمند وحدت هستند.

وی افزود خداوند متعال به ما توفیق دهد رهرو راه شهدای دانش‌آموز باشیم، شهدایی که موجبات سربلندی ما را فراهم کردند.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد وقتی نگاهی به زندگی و وصیت نامه شهدای دانش‌آموز از جمله شهید فهمیده و بهنام محمدی می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها از پشت میز درس برای دفاع از اسلام عازم جبهه‌ها شدند، می‌بایست آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم. در جنگ تحمیلی در برابر صدامی جنگیدیدم که شرق و غرب او را حمایت مالی، نظامی و اطلاعاتی می‌کرد. اولین ویژگی شهدای دانش‌آموز متعهد و متدین بودن بود، روحیه ایثارگری در دانش‌آموزان وجود داشت. ما امروز هم نیازمند روحیه انقلابی هستیم. روحیه خودباوری بسیار مهم است، پیش از انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان القا می‌کردند که ایرانی‌ها توانایی هیچ کاری را ندارند، امام بزرگوار روحیه خودباوری را در ما ایجاد کرد به گونه‌ای که امروز بعضی از متخصصان ما حرف اول را در دنیا می‌زنند و به دنبال استقلال هستیم. امام جمعه محلات خطاب به دانش‌آموزان گفت: باید آدم مؤثری باشیم برای این مهم باید همت بلند داشته باشیم و افق‌های روشن در روبرو ترسیم کنیم. آخرین ویژگی روحیه تعاون و کار جمعی است که نقطه ضعف ما است، در کار جمعی تحمل ایده دیگران را نداریم، روحیه تعاون کار‌ها را جلو می‌برد و باید در جوانان ایجاد شود.

در ادامه دانش‌آموزان

نخبه بسیجی مباحثی و مطالبات خود از جمله نرم افزار شاد، آموزش و پرورش رایگان و هزینه‌های تحصیلی، انتخاب مشاوران جوان فرماندار، نظارت فرمانداری بر ادارات و پیگیری مطالبات مردمی، ساختمان مدارس، حضور مسئولین در جمع مردم، فضای فرهنگی حاکم بر جامعه، اهمیت هنرستان ها، پارک بانوان و ضدعفونی مدارس را بیان کرد که با استقبال امام جمعه از پیشنهادات دانش‌آموزان خواستار ارسال نظرات دانش‌آموزان شد.

محمدرضا ناظری سرپرست فرمانداری محلات با گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز گفت: عنوان بسیج دانش‌آموزی مقدس است و هزینه دارد. وی گفت: شما رهرو راه شهدای دانش‌آموز هستید. ما هنوز در شرایط جنگ هستیم، در حال حاضر شکل آن تغییر کرده و در جنگ نرم هستیم. ناظری تصریح کرد بسیجی یعنی الگو در درس، اخلاق و رفتار و می‌بایست از این فرصت به خوبی بهره برداری کند. سرپرست فرمانداری افزود: سامانه ۱۱۱ برای پاسخگویی مستقیم مسئولین به سؤالات مردم پیش بینی شده و کارشناس شکایات در فرمانداری مسئول ساماندهی به این موضوع است. وی در خصوص مطالبه مشاورین جوان فرماندار گفت، ستاد ساماندهی به امور جوانان برای همین امر پیش بینی شده و تنها کافی است شما پیشنهادات خود را ارائه کنید. ناظری پیشنهاد داد بچه مذهبی‌ها سمن‌های خود را به صورت رسمی ثبت نمایند.

سرهنگ حسین رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برای اختصاص فضای سالن ورزشی سپاه ویژه بانوان قول مساعد داد و افزود به زودی استخر سپاه برای بهره برداری عموم راه اندازی خواهد شد.

حجت‌اله محمدی مدیر آموزش و پرورش با تشکر از تشکیل این نشست یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز به ویژه شهید فهمیده را گرامی داشت و با اشاره به نامگذاری ۱۳ آبان به نام روز دانش‌آموز گفت: این مهم بیانگر مسئولیت اجتماعی و چشم امیدی است که همه ما به دانش‌آموزان داریم. وی افزود تربیت خیلی مهم است و انسان اگر به معنای واقعی، درست تربیت شود و هر شخص کار خودش را به خوبی انجام دهد این دنیا بهشت می‌شود، همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید می‌کنند که هر شخص باید خودش را اصلاح کند. هدف بسیج دانش‌آموزی تکمیل فرایند تربیت دانش‌آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش در خصوص فضای مجازی تصریح کرد بیش از صد سال است که آموزش و پرورش مسئول آموزش حضوری است و با تغییر زیست بوم و نبود زیر ساخت‌ها تلاش کردیم تغییر روش دهیم و در آینده با فراهم شدن زیرساخت‌های فضای مجازی، عدالت آموزشی هم بهتر تأمین می‌شود. در حال حاضر بهترین معلم‌های کشور در حال تولید محتوای آموزشی هستند و دانش‌آموزان در دوردست‌ترین نقاط کشور به این محتوا‌ها دسترسی دارند. متأسفانه عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس منجر به یکی از آسیب‌ها شده است.

محمدی افزود همه ما در انقلاب اسلامی سهم داشته ایم و گلایه مندی‌ها به معنای مخالفت با آن نیست. آموزش و پرورش برای زیرنظام‌های آموزشی، فضا و تجهیزات و معلم هزینه‌های بسیاری کرده و مشارکت اولیا در بخشی از هزینه‌ها ناقض آموزش و پرورش رایگان نیست. مدارس هیأت امنایی با هدف مشارکت اولیا و مدارس خاص با هدف ایجاد رقابت و مشارکت و در نهایت کیفیت بخشی آموزشی تأسیس شدند.

محمدی ادامه داد در خصوص کنکور انتقاداتی داریم، بعضی کنکور را جزو شاخص‌های عملکردی آموزش و پرورش می‌شمارند، ولی از نظر سند تحول بنیادین این گونه نیست.

مدیر آموزش و پرورش گفت: مدارس ملزم به استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزی شاد هستند که در حال تکمیل شدن است و برای تکمیل آموزش مجازی مقطعی می‌توانند از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

بنای ما سند تحول بنیادین است و تاکنون مصداقی از اجرای سند ۲۰۳۰ مشاهده نکردیم و به شدت برخورد خواهیم کرد. بر اساس سند تحول بنیادین اصل بر تربیت انسان صالح است، نابغه‌هایی داریم که به درد جامعه نمی‌خوردند.

مدارس صدرا مانند سایر مدارس غیردولتی از آموزش و پرورش مجوز تأسیس اخذ می‌کنند و تأمین فضا و نیروی انسانی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

متأسفانه تجهیزات هنرستان‌ها کافی و به روز نیست و از طریق معاون وزیر آموزش و پرورش و نماینده مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کردیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار