خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

بزرگترین واقفان عالم، خانواده شهدا هستند

حجت الاسلام مجیدی گفت: بزرگترین واقفان عالم خانواده شهدا هستند که عزیزترین سرمایه های عمر خود را وقف امنیت و رفاه جامعه کردند.
کد خبر: ۹۲۸۷۱۰۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک دهه وقف بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دهه وقف سال ۹۹ از روز پنجشنبه بیست و چهارم مهر ماه مصادف با ۲۷ صفر آغاز و تا روز شنبه سوم آبان ماه مصادف با هفتم ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بر همین مبنا برنامه های متناوبی در حوزه وقف تبیین و آغاز شده است و با توجه به شریط موجود و بیماری کرونا که اقشار مختلف را دچار مشکل کرده در حد توان و درآمدهای حوزه وقف، توانسته از قشر اسیب پذیر حمایت های چشم گیری داشته باشد.

حجت الاسلام مجیدی ضمن بیان این نکته که اولین روز دهه وقف، با اجرای رزمایش شمیم وقف آغاز شد؛ اظهار کرد: این رزمایش با توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی آغازگر دهه وقف بوده و در کنار آن حدود ۷ هزار بسته تبرکی موقوفات جهت پذیرایی از اهدا کنندگان خون به سازمان انتقال خون استان اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به شرایط کرونا و عدم اجرای برخی برنامه های سازمانی عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت برخی جلسات از سوی ستاد استانی و ملی کرونا، از ابتدای این امر از این موضوع تابعیت کرده و مجالس در روزهای پایانی ماه صفر بسیار محدود برگزار شد.

وی افزود: همچنین روسای شهرستان ها با فرمانداران، ائمه جمعه، خانواده های شهدا جهت تکریم، دیدارهایی داشته و از واقفین و فعالان عرصه وقف و خانواده های شهدا تجلیل به عمل آمده چرا که بزرگترین واقفان عالم خانواده های شهدا هستند که عزیزترین سرمایه های عمر خود را وقف امنیت و رفاه جامعه کردند.

حجت الاسلام مجیدی به افتتاح پروژه های اوقاف در دهه وقف اشاره و تصریح کرد: تعدادی طرح های بقاع متبرکه مانند ساخت و ساز گنبدها افتتاح شده و پروژه تجاری مسکونی موقوفه امینی با مشارکت موقوفه سیدصادق صدرا به مساحت ۱۶۰۰ متر در پنج طبقه در منطقه پونک با برآورد هزینه ۶ میلیارد تومان که ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: همایش یاوران وقف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسوولان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد طی برگزاری این مراسم از چهار واقف استان قزوین و تعدادی از امنا و خدام و متولیان موقوفات در سطح استان تجلیل شد.

وی بیان کرد: یکی از کارهای امروز در کنار تجلیل از یاوران وقف، از جشنواره «وقف، چشمه جاری» نیز رونمایی شد که این جشنواره در ۱۶ رشته برگزار شد که یکی از این رشته ها خوشنویسی است که با توجه به پیشینه استان قزوین در بحث خوشنویسی و پایتختی این استان در حوزه خوشنویسی، میزبانی این رشته به استان قزوین واگذار شد.

۱۰1۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها