شمار وقف‌های قرآنی در زنجان بسیار اندک است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: یکی از نقاط ضعف موجود در زنجان شمار اندک وقف‌های قرآنی است در حالی که باید برای برطرف کردن نیازها و ضرورت‌های جامعه به موقوفات قرآنی جهت داده شود.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۹۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛محمدتقی فاتحی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از ضروری‌ترین امور، ترویج فرهنگ قرآنی است، افزود: در حال حاضر نبود موقوفات قرآنی در شهرستان زنجان مشکلاتی را فراهم کرده است که امیدواریم با همت خیرین و مردم نیکوکار قسمتی از وقف‌ها به این سمت هدایت شوند.

 

وی از وجود ۴۷۷ موقوفه در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: این موقوفات دارای ۶ هزارو ۲۷۲ رقبه است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تعداد مساجد شهرستان را ۴۷۸ مورد و بقاع امامزادگان را ۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات متعددی در این مکان‌های مقدس صورت گرفته است که از جمله آن توزیع کمک‌های مومنانه بین مستمندان و توزیع اقلام‌ بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

 

فاتحی نژاد با بیان اینکه امروز اجرای نیت واقف یک اصل است، گفت: واقفین هوشمند ترین افراد در اسلام هستند، زیرا بهترین نوع تصرف در مال خود انجام می دهند، چرا که انسان تنها در زمان زندگی بر اموال خود تصرف دارد و واقفین قدرت تصرف بر اموال خود را بعد از مرگ هم حفظ می‌کنند.

 

گفتنی است در زمان حاضر شمار موقوفه های استان زنجان ۲ هزار ۸۰۰ مورد است که این موقوفه ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار