مرفهین بی‌درد، سازش را تجویز می‌کنند

هر جریان و فردی که بخواهد منهای پرچم ولی فقیه، پرچم عدالت‌خواهی را به دست بگیرد، باید بدانیم که این، جریانی مشکوک و ملکوک است.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۱۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

  به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با  «صبح‌نو»، با اشاره به مختصات انقلابی‌گری عقلانی، گفت: انقلابی‌گری و آرمان‌خواهی، در دل خود مبتنی بر یک عقلانیت محض است که من نام آن را «عقلانیت سرخ» می‌گذارم یعنی داده‌ها و اطلاعاتی که ما از انقلاب داریم، تماماً مبتنی بر واقعیت محض هستند و درک درستی از شرایط، اوضاع، اهداف و آرمان‌ها در دل این عقلانیت وجود دارد لذا هر‌گونه ترس به بهانه عقلانیت، از ساحت انقلاب‌گری و آرمان‌خواهی به دور است. متاسفانه عده‌ای که نمی‌خواهند هزینه انقلاب و دستاوردهای آن را بدهند و به تعبیر امام خمینی؟ره؟ «مرفهین بی درد» هستند و کسانی اند که در پر قو خوابیده‌اند و نمی‌خواهند در جبهه‌های نبرد سخت و نرم با دشمن حضور یابند، به بهانه عقلانیت، مذاکره و سازش را تجویز می‌کنند. وی افزود: وقتی پای گفت‌وگو و مذاکره به میان می‌آید، منظور ایشان، دادن امتیاز یک سویه به دشمن بدون گرفتن کمترین امتیاز است که متاسفانه در امر برجام با چنین پدیده‌ای مواجه هستیم. انبارلویی گفت: ما از ابتدای انقلاب به این ادراک رسیده‌ایم که هزینه مقاومت همواره از هزینه سازش و تسلیم، به مراتب کمتر بوده است و این دستاورد را هم در زمان امام و هم در زمان رهبری درک کردیم. انبارلویی با بیان اینکه ما الان هفدهمین اقتصاد و پنجمین قدرت غیرهسته‌ای جهان هستیم، گفت: ما قدرت خود را در جنگ‌های سی‌و‌سه روزه و پنجاه‌و‌دو‌روزه و نیز در بیرون کردن داعش از سرزمین‌های عراق، لبنان و سوریه نشان داده‌ایم.

مرفهین بی‌درد، سازش را تجویز می‌کنند

 


انبارلویی با بیان اینکه دشمن باید از ما بترسد و ما هیچ ترسی از رویارویی نداریم، گفت: آنچه رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود روی آن تاکید کردند، تکیه روی چنین عقلانیتی است که می‌تواند ما را به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر کند. وی افزود: آن‌هایی که همراهان سست عناصر بوده‌اند و نمی‌خواهند پیچ‌های تند تاریخ که توام با خطرات است را طی کنند، بهتر است همان پایین کوه بمانند و به گردنه و قله نیایند.
این فعال و تحلیلگر سیاسی با اشاره به مذمت عدالت‌خواهی رادیکال در کلام رهبر انقلاب گفت: به لحاظ تئوریک، رهبر انقلاب و ولی فقیه در نظام سیاسی ما، نماد عدالت و علم است و مشی رهبری مبتنی بر عدالت‌خواهی است. انبارلویی ادامه داد: اگر افرادی پیدا شوند که پرچم عدالت‌خواهی به دست بگیرند و بخواهند خود را پرچم‌دار عدالت‌خواهی معرفی کنند، قطع بدانید که این‌ها دنبال عدالت‌خواری و کاسبی هستند. وی اضافه کرد: ما بر سر سفره فقه و فقاهت نشسته‌ایم و پرچمدار این فقاهت در کشور، رهبر معظم انقلاب است. برخی از این گروه‌های عدالت اصطلاح‌خواه که گاهی اخبار ناگواری از ارتباط ایشان با سرمایه‌داران و عدالت‌خوارها منتشر می‌شود، نمی‌توانند نقشی رادیکال در رسیدن به عدالت در جامعه ایفا کنند.
این فعال و تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه هر‌گونه تندروی در بحث عدالت‌خواهی، انحراف است که رهبر انقلاب بارها درباره آن هشدار داده‌اند، گفت: هر جریان و فردی که بخواهد منهای پرچم ولی فقیه، پرچم عدالت‌خواهی را به دست بگیرد، باید بدانیم که این، جریانی مشکوک و ملکوک است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار