تولید سالانه چهار هزار تن تخم مرغ در ابرکوه

مسئول تولیدات دام و طیور مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: میزان تولید سالانه این ماده پروتئنی در شهرستان به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسید.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۹۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول تولیدات دام و طیور مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با بهره برداری از یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار ۱۵۰ هزار قطعه‌ای با ظرفیت روزانه هشت تن، میزان تولید سالانه این ماده پروتئنی در شهرستان به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسید.

جواد شمس در حاشیه بهره برداری از این واحد افزود: هم اکنون در این شهرستان چهار واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت ۲۲۰ هزار قطعه با تولید هزار و ۵۰۰ تن در سال فعال است.

به گفته وی این واحد با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت چهار هکتار ساخته شد و با آغاز فعالیت آن زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۷۰ نفر در منطقه فراهم شد.

وی با بیان اینکه این واحد یکی از واحد‌های مکانیزه پرورش مرغ تخم‌گذار استان یزد است، تصریح کرد: بخشی از هزینه طرح از منابع تسهیلات پایدار روستایی تأمین و پرداخت شده است.



فعالیت ۷۰ واحد مرغداری در ابرکوه

به گفته مسوول تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی ابرکوه، در این شهرستان ۷۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی فعال است.

شمس با بیان اینکه نیمی از این واحد‌ها فعال است، افزود: در این واحد‌ها حدود ۲۵۰ نفر به طور مسقیم فعالیت دارند.

وی ظرفیت هر یک از این واحد‌ها را ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه جوجه در هر دوره ذکر کرد و یادآورشد: سالانه در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف استان‌های یزد و همجوار می‌شود.

رتبه سوم ابرکوه در تولید محصولات دامی یزد

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فراورده‌های دامی شامل پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ، یکهزار و ۶۳۰ تن گوشت قرمز، ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن شیر خام، ۱۶ تن عسل و چهار هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ تولید که ۷۰ درصد آن در بازار سایر استان‌ها و کشور‌های حوزه خلیج فارس عرضه می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار