نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برای رضای خدا خدمت‌گزار مردم باشیم تا آخرتمان آباد شود

امام جمعه قزوین در دیدار مدیران پست استان قزوین گفت: خدمت‌رسانی اداره پست به تمام نقاط استان بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۶۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزلری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران پست استان قزوین که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، خدمت به مردم را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: خدمت به خلق را برای جلب رضایت خداوند انجام دهیم تا کارهایمان با برکت و ارزشمند شود و هر چه می‌توانید کیفیت خدمات را ارتقا داده و هزینه‌های دریافتی از مردم را کاهش دهیم.

وی با تقدیر از خدمات اداره پست استان قزوین تصریح کرد: اینکه به تمام نقاط استان خدمت‌رسانی می‌کنید و ارسال بسته پستی دارید، گام بسیار ارزشمندی در راستای ارتقای خدمت به مردم برداشته‌اید و این مهم در رفاه و آسایش مردم بسیار مؤثر خواهد بود و از شما عزیزان قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انسان چند صباحی در این عالم زندگی می‌کند و برای امتحان به این دنیا می‌آید و از زمانی که عقل انسان رشد می‌کند، خداوند از او در خصوص کارهایی که انجام می‌دهد سؤال می‌کند.

امام جمعه قزوین افزود: خدای متعال فرموده همه انسان‌ها و موجودات می‌میرند و همه‌ی تلاش انسان باید در خدمت روح قرار گیرد تا به تعالی روحی دست یابد.

وی ادامه داد: انسان‌ها از رحم مادر به دنیا آمده‌اند و دوره‌ای را در رحم مادر گذرانده‌اند، اگر در رحم مادر آسیبی به عضوی از بدن وارد می‌شد در دنیا نیز اثر آن باقی می‌ماند. دنیا نیز رحمی دیگر برای انسان است و اگر اعمال انسان به انحراف کشیده شود، در آخرت اثر آن باقی می‌ماند و بر اساس نتیجه‌ی اعمال به آسایش رسیده و یا دچار عذاب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: بنابراین جهنم و بهشت را انسان با اعمالش انتخاب می‌کند و هر چه بیشتر مراقبه داشته باشیم، شرایط بهتری در قیامت خواهیم داشت و اوضاع عالم پس از مرگ که انسان اطلاعاتش نسبت به آن به آیات و روایات منتهی می‌شود، بهتر خواهد بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام علی(ع) خطاب به کسانی که از دنیا رفته‌اند فرموده ای کسانی که در خانه‌های وحشتناک خانه گرفته‌اید، ای کسانی که در قبرهای تاریک زندگی می‌کنید، جایی هستید که محل زندگی نیست، ای تنهایان، ای کسانی که در وحشت به سر می‌برید، ای بی کسان و ای خاک نشینان شما از ما جلوتر رفته‌اید و ما نیز پشت سر شما می‌آییم.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) خطاب به مردگان فرمودند اینهایی که گفتم خبرهای دنیای ماست که خانه، ثروت و دارایی‌هایتان به دست دیگران است و حال شما از دنیای پس از مرگ به ما خبر بدهید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام علی(ع) خطاب به یارانشان فرمودند اگر صدای مردگان را بشنویم و از آنها بخواهیم خبری از عالم پس مرگ به ما بدهند می‌گویند بهترین توشه برای قیامت، تقواست. تقوا آن چیزی است که کارهایی را در زندگی انجام دهیم که مورد تأیید خداوند است و آن مسیرهایی و کارهایی که خداوند نمی‌پسندد را انجام ندهیم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: ایمان، عدالت و تقوا از فرایض بسیار مهمی است که خداوند در تمام ابعاد زندگی کاری و شخصی توصیه کرده است و رعایت آنها و توجه ویژه به عدالت همان چیزی است که خداوند دوست دارد و جامعه ما نیز به آن نیازمند است.

وی تأکید کرد: تمام کارهایی که انجام می‌دهیم باید تلاش کنیم با نیت عبادت که همان نیت خدمت به مردم برای جلب رضایت خداوند است، باشد و اگر این گونه کار کنیم در قیامت به کارمان می‌آید و آخرت ما را آباد می‌کند.

در ابتدای این دیدار آقای رحیم برخورداری مدیر کل پست استان قزوین گزارشی از برنامه‌ها و خدمات پست استان ارائه کرد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار