خبرهای داغ:
یادداشت/

به بهانه پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی (ابووهب)

حیف بود که لقب شهید در کنار اسم «حاج حسین» ننشیند.
کد خبر: ۹۲۸۳۹۷۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
به بهانه پنجمین سالگرد شهادت سردارشهید حاج حسین همدانی (ابووهب)به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در روز ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۹۴، روح بلند مالک اشتر دوران، سردار حسین همدانی در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (س) به هم‌رزمان شهیدش پیوست و حسرت بازماندگان از غافله شهیدان را افزون نمود.

او که بعد از سال‌ها کار زینبی در کنار مرقد مطهر حضرت زینب (س) در سوریه  کار حسینی (ع)  خود راهم به اتمام رساند. دوران دفاع مقدس سرشار از تجربه و تلاش برای ملت عزیز ایران بود و این تجربه پس از جنگ تحمیلی هم به خوبی خود را نشان داد.

فرماندهان ۸ سال جنگ تحمیلی و افرادی که شهید نشدند، دارای کوله‌بار عظیمی از تجربیات جنگی هستند که در مواقع بحران از آن استفاده می‌کنند. سردار سرتیپ پاسدار حاج حسین همدانی نیز از دیگر فرماندهان مستشاری جمهوری اسلامی ایران بود که به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی به دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) و مقدسات مسلمانان پرداخت و در همین راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

او از فرماندهان سپاه در دوران پر افتخار دفاع مقدس و بعد از آن بود.  به همین خاطر حیف بود که لقب شهید در کنار اسم حاج حسین ننشیند. او که از دوران پر افتخار نهضت انقلاب اسلامی با آمادگی برای شهادت در راه امام (ره) مبارزه با طاغوت را شروع کرد؛ حتی بعد از بازنشستگی نیز از جهاد بازنشسته نشد و نشان داد که پاسداری از اسلام بازنشستگی ندارد.

بنده با این فرمانده شجاع و دلسوز در اوایل سال‌های دفاع مقدس در منطقه سرپل ذهاب آشنا شدم؛ و از نزدیک شاهد مدیریت خوب و با تدبیر آن عزیز مخصوصاً زمان‌های سخت درگیری با دشمن بعثی بودم که یک نمونه آن در عملیاتی بود که در تاریخ ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۰ (عملیات شهیدان رجایی و باهنر) در منطقه عمومی قصرشیرین بود.

اخلاص، شرافت، روح آزادی و آزادگی‌طلبی، رفتار سلیم، قلب سلیم، سلامت نفس، آرامش، وقار، متانت مردانه، تبسم مومنانه و تواضع مقتدرانه از مختصات اساسی شخصیت بزرگ حاج حسین بود. شهید همدانی دل دریایی، روح آسمانی و صفای باطن داشت.

او که از عاشورا روح شجاعت، ایستادگی و مقاومت را الهام گرفته بود همواره اماده شهادت بود هر وقت نام همرزمان شهیدش مانند شهید تاجوک، شهید حیدری و شهید طالبی از فرماندهان شهید شهرستان ملایر را می‌شنید احساس دلتنگی می‌کرد.

شهادت این مرد میدان جهاد فی سبیل الله، یک ستاره درخشان و بی‌غروب دیگری را بر آسمان همدان نشاند و صفحه تابناک دیگری از صدق وعده یک جامعه مجاهد را به تاریخ درخشان مقاومت‌ها و سلحشوری‌های استان اضافه کرد.

شهادت سردار همدانی، نشاط معنوی، روح شهادت، فداکاری و ایثار را در استان که  پایتخت تاریخ و تمدن است، ایجاد نمود. و، اما‌ای شهید عزیز امسال را یعنی در مهر ماه سال ۹۹ در حالی بیاد شما هستیم که تعداد زیادی از همرزمان و رفیقانت از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج میرزا محمد سلگی هم مانند شما لقب شهید در کنار نام زیبایشان نقش بست و میهمان شهدا گردیدند و ما همگی در فراق آن‌ها دلتنگ هستیم.

یادشان گرامی وراهشان پررهرو.

یادی که در دل‌ها هرگز نمی‌میرد ... یاد شهیدان است.

یادداشت از : محمد فتحی همرزم شهید
مهر ماه ۹۹

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار