نشست معرفتی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد در ماه صفر نشست معرفتی‌ای با موضوع تقوا با دعوت از خانم رفیعی با حضوربسیجیان و اعضای شورای این حوزه در منزل یکی از بسیجیان برگزار کرد.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۹۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد در ماه صفر نشست معرفتی‌ای با موضوع تقوا با دعوت از خانم رفیعی با حضوربسیجیان و اعضای شورای این حوزه در منزل یکی از بسیجیان برگزار کرد.
رفیعی در بیان مقام بالای تقواگرایان گفت: در آیه‌ی سوم سوره طلاق آمده است: «هر کسی تقوای الهی پیشه کند خداوند راه نجاتی برای او فراهم میکند و او را از جایی که گمان ندارد روزی میدهد.» و در حکمت ۲۴۲ نهج البلاغه آمده که: «بین خودت و خدا ستری قرار بده؛ اگر چه نازک باشد.» یعنی تقوا حتی کمش هم انسان را نجات میدهد؛ پس حریمی هرچند نازک بین خودت و خدای خودت حفظ کن.
وی در ادامه گفت: خدا شاهد است که بهترین امتحان برای بشر حوادث همین عالم است. آن کس که تقوا دارد اگر چه کم، ما میبینیم در حوادثی که پیش میآید میتواند خودش را حفظ کند. آن که تقوا ندارد وقتی در این حوادث قرار بگیرد، آنجاست که عجیب انحراف پیدا خواهد کرد.
رفیعی تصریح کرد: انسان اگر تقوا پیدا کند به یک معنا خیالش راحت میشود. این مثل کسی میماند که در یک اجتماعی که همه در آن بیمار هستند و بیماری شان مسری است، واکسن زده وارد میشود؛ لذا به همین خاطر است که علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند که تقوا کمش هم که شده انسان را نجات میدهد. تقوا ناجی انسان است؛ و همچنین در آیه‌ی ۱۳ سوره حجر ارزش انسان در نزد خداوند تقوا معرفی شده است.
وی گفت:: تقوا پیشه گان فضیلتی خاص دارند. گفتارشان از روی صدق و راستی است، در لباس و پوشاک و زندگی شان اعتدال و میانه روی پیش میگیرند، راه رفتنشان با تواضع و فروتنی است، از آنچه خداوند حرام دانسته چشم پوشی میکنند و تنها خداوند در نزدشان بزرگ است و چیز‌های دیگر در چشمشان ناچیز و کوچک است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار