امام جمعه قرچک خطاب به مسئولان دولتی:

نفس مردم را گرفتید، دیگر کافیست! دلار را پایین بیاورید و از خدا بترسید

امام جمعه قرچک تاکید کرد : مشکل، ندیدن قشر ضعیف جامعه ، گزارش های دروغ و بی اساس ، ویژه خواری و رانتهای اطلاعاتی، اختلاسها و تباهی های عناصر نفوذی و دوری از معنویت است.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۵۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت :در بحار الانوار جلد 46 صفحه 178   امام صادق (ع) در خصوص تقوا می فرماید: اتقوا الله و انظروا لانفسکم فان احق من نظر لها انتم ، تقوا پیشه کنید و مواظب خودتان باشید که همانا خودتان برای مراقبت از خود سزاوارترید، لو کان لا حدکم نفسان فقدم احداهما و جرب بها استقبل التوبه بالاخری کان ، اگر شما دو تا جان داشتید ، یکی را مقدم کرده و بوسیله آن تجربه می کردید و به وسیله جان دیگر به پیشواز توبه می رفتید ، و لکنها نفس واحده اذا ذهب تفقد والله ذهبت التوبه، لکن جان شما یک است و زمانی که از دست برود همانا قسم به خدا که فرصت توبه نیز از دست خواهد رفت، همیشه موفقیت نیست ، فرصت نیست، سلامتی نیست ، امنیت نیست، آزادی نیست، قدرت و حکومت نیست.

 

وی افزود : خداوند در سوره اعراف آیه 129 می فرماید:  عَسَى رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ امید است که خدا دشمن شما را هلاک نماید و شما را در زمین جانشین کند آن‌گاه بنگرد تا شما چه خواهید کرد. در سوره حج آیه 38 می فرماید:  إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا ۗخدا مؤمنان را از هر مکر و شر دشمن نگاه می‌دارد.

وی ادامه داد : در زیارت اربعین شهادت می دهیم که امام حسین (ع) جانش را برای نجات بندگان خدا از جهالت نثار فرمودند و ضلالت جهالت فقط نفهمیدن نیست، الهم  انی اشهد انه ...بذل مهجه فیک لستنفذ عبادک من الجهاله و حثره الضلاله خود به مقام عالی بندگی رسیدند ، به مقام رضا و تسلیم رسید وقتی به مقام کامل اطاعت و امتحان رسید به او مواریث انبیاء را عطا فرمود، اکرمته بالشهاده ، کرامت بخشیدی بوسیله شهادت، و حبوته بالسعاده ، سعادت مخصوص نصیبش کردی ، و جعلته سیدا من الساده ، آقای آقایان قرار دادی ، و اعطیته مواریث الانبیاء ، میراث های پیامبران را به او دادی ، در مقابل او چه کسانی قرار گرفتند؟ و قد توازر علیه من غرته الدنیا ، دنیا فریبشان داد، و باغ حظه بالارذل الادنی ، و سعادت خود را به بهای ناچیز فروختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی خاطر نشان کرد :  دشمن دارد پیاده می شود ، ولی امر دارد تذکر می دهد ولی دیگران ساکت و خاموش اند و راه معاندین هموار است و عده ای مزدور و وابسطه که خود عامل این همه گرفتاری و عقب ماندگی شدند امروز به هر نحوی قصد تبرئه دارند که ما در ناکامی ها و نارسایی ها دخیل نبودیم ، نباید فریب این آدمهای شبث مسلک را بخوریم که نان به نرخ روز می خورند

امام جمعه قرچک ادامه داد :شما مقصرید ، شما گفتید این مملکت مشکلش بیرون نیست ، بی تدبیری است ، خوب تدبیر شما چی شد؟ که امروز می گویید مشکل آمریکاست،اما نه ؛ مشکل تجمل گرایی و اشرافی گری است ، مشکل انتصابات نادرست و خودبینی است ، مشکل باندهای خویشاوندی و جناحی است ، مشکل سهل انگاری نظارتی است ، مشکل ریخت وپاشهای بی حساب و کتاب است ، مشکل اختلاسها و تباهی های عناصر نفوذی است ، مشکل ندیدن قشر ضعیف جامعه است ، مشکل گزارش   های دروغ و بی اساس است ، مشکل ویژه خواری و رانتهای اطلاعاتی است ، که جز سود جویی هدفی ندارند، مشکل دوری از معنویت است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: پس از 7 سال؛ آدرس های غلط به مردم  ندهید ،  تا الان به برجام مربوط بود ، حالا هم به انتخابات آمریکا ، به ما چه ربطی دارد؟ هر کس در آمریکا موفق شود ، مجری سیاست استکبار است ، تغییری نخواهد کرد ، موضعشان در برابر ایران فرقی نمی کند.

وی در پایان تاکید کرد : در مناظره اخیر دیدید چطور به هم توهین می کردند ، با نگاه حیوانی و ظالمانه شان ، چرا درباره بورس تخلف کردید، بنا بود شرکت های تولیدی و کارخانجات تعطیل راه بیفتند، اما پولها رفت در ارز و طلا و خودرو ، دلار را پایین بیاورید کافیه ، نفس مردم را گرفتید، از خدا بترسید .

امام جمعه شهرستان قرچک حضرت حجت الاسلام والمسلمین خطبه دوم را با ذکر مصیبت امام حسین (ع)  به مناسبت اربعین حسینی (ع) به پایان رساند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار