معاون استاندار ایلام: محدودیتی برای ورزش‌های روباز وجود ندارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که اتخاذ می‌شود برخی از ورزش‌هایی که در فضای باز قابل برگزاری هستند می‌توانند فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۹۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،"محمد نوذری" روز سه‌شنبه در نشست شورای ورزش همگانی استان ایلام اظهار داشت: ورزش همگانی و تحرک بدنی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید زمینه نشاط و پویایی جوانان فراهم شده است و نگاه خاص و ویژه ای به حوزه جوانان می‌شود.

نوذری یادآور شد: توسعه ورزش همگانی در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و با توسعه آن در تمامی نقاط شهر بویژه مناطق محروم با کمترین هزینه می‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا در کشور و استان بسیاری از فعالیت‌های ورزشی تعطیل یا نیمه‌تعطیل و بسیاری از باشگاه‌داران نیز دچار خسارت شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تصمیماتی که در خصوص شرایط کرونا اتحاذ می‌شود ملی است اما ستاد ملی کرونا اختیاراتی به استان‌ها داده است که بصورت هفتگی با توجه به وضعیت استان محدودیت‌هایی اعمال کنند.

نوذری اظهار داشت: روند افزایش مبتلایان و حتی مرگ و میر افزایش یافته است و با موج جدید و خطرناکی روبرو هستیم که باید در این زمینه تصمیمات جدی اتخاذ شود.

وی افزود: با وجود این شرایط ما باید با کرونا زندگی کنیم و مشاغل نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

نوذری با بیان اینکه برای کاهش انتشار این ویروس باید محدودیت‌هایی در برخی مشاغل پرخطر اتخاذ شود، گفت: برخی از باشگاه‌ها در سطح استان بدون رعایت پروتکل‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنین بدون استفاده از ماسک به فعالیت خود چون گذشته ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: بی‌احتیاطی این باشگاه‌داران آسیب‌های بسیاری برای خانواده‌ها بدنبال دارد چرا که این افراد می‌توانند زنجیره انتقال را گسترش دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد و در صورت نامناسب بودن وضعیت استان با توجه به اختیارات داده شده، محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود.

نوذری همچنین به ورزش زناان اشاره کرد و افزود: یکی از مطالبات زنان این استان وجود پارک اختصاصی و فضایی است که خانم‌ها بتوانند در آن فعالیت ورزشی داشته باشند.

وی به ساخت زورخانه در ایلام اشاره کرد و گفت: زمینی برای احداث زورخانه در ایلام با زیربنای ۳۵۰ متر در نظر گرفته شده است که تنها روند مناقصه آن باقی‌مانده و امیدواریم در هفته ورزش کلنگ احداث آن به زمین زده شود.

بازدید مستمر از باشگاه‌ها در سطح استان انجام می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: بازدید و سرکشی از باشگاه‌های خصوصی با حضور بازرسان اداره ورزش و جوانان، برپایی نمایشگاه در هفته دفاع مقدس، افتتاح سالن چند منظوره حیدرآباد و سیروان، افتتاح ساختمان اداری هیات فوتبال استان، افتتاح زمین فوتبال چمن مصنوعی شهرک اسلامیه مهران و افتتاح ۳۲ خانه ورزش روستایی از اقدامات این اداره است.

مظفر علی‌شایی در خصوص حمایت از تیم‌های ورزشی استان افزود: بر اساس رایزنی‌ها مقرر شد شرکت پتروشیمی ایلام تیم فوتبال پالایشگاه گاز بانوان ایلام را حمایت کند.

وی افزود: همچنین تیم فوتبال مردان در لیگ دسته سوم کشور، تیم‌های هاکی، کبدی، تیراندازی و وزنه برداری مورد حمایت شرکت پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرند.

علی‌شائی در خصوص پارک بانوان نیز اظهار داشت: سال ۹۳ قرار بود اداره مسکن و شهرسازی زمینی به مساحت چهار هزار متر جهت احداث پارک بانوان به اداره ورزش و جوانان واگذار کند.

وی افزود: ردیف اعتباری این پروژه در همان سال مشخص شد و پس از آن فقط مطالعات این پروژه صورت گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه این پروژه در ۲ فاز قابل تکمیل است، یادآور شد: این زمین تاکنون واگذار نشده است و امیداریم مسکن و شهرسازی این زمین را بار دیگر با همان قرارداد ۱۸ ماهه به ورزش و جوانان واگذار کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار