نماینده، ولی فقیه در استان کردستان:

زنان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس سربازان خط مقدم انقلاب بودند

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: دیدن معصومیت چهره شهیده ناهید فاتحی کرجو نشان دهنده‌ی ایثارگری و شجاعت زنان دیار استان کردستان است چرا که در هشت سال دفاع مقدس یاریگران رزمندگان جنگ تحمیلی و امروز سربازان خط مقدم انقلاب هستند.
کد خبر: ۹۲۸۱۳۲۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده، ولی فقیه در کردستان صبح امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در مسجد قبا سنندج برگزار شد اظهار داشت: دیدن معصومیت چهره شهیده ناهید فاتحی کرجو نشان دهنده‌ی ایثارگری و شجاعت زنان دیار استان کردستان است چرا که در هشت سال دفاع مقدس یاریگران رزمندگان جنگ تحمیلی و امروز سربازان خط مقدم انقلاب هستند.

وی افزود: زنان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردان در صحنه‌های مختلف حق علیه باطل حضور پررنگی داشتند.

پور ذهبی به بیان خاطراتی از آن دوران اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۶۲ بود که به منطقه عملیاتی کردستان اعزام و مجبور شدیم به عقب برگردیم خانمی با وقار و محجبه از دیار استان کُردستان بیمارستان را به خوبی اداره می‌کرد و دوشادوش مردان در امدادگری حضوری فعال داشت و این نشان می‌دهد که بانوان کُرد چه نقش اساسی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده اند.

وی اظهار کرد: خواهران، با حضور، اهدای خون و تربیت فرزندانی که در جنگ حماسه‌آفرین بوده‌اند سهم زیادی در پیروزی و دفاع مقدس داشته‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: مجاهدین آینده و فعلی جهان اسلام در دامن خواهران ما پرورش می‌یابند و این سهم بانوان در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

وی بیان کرد: تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری پرشورتر در جبهه‏‌ها و تشویق مداوم آنان، یکی از مهمترین و بارزترین فعالیت‏‌های زنان در ایام جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به نقش پشتیبانی زنان ایثارگر در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در نخستین روز‌های جنگ، زنان ایرانی خانه و کاشانه خود را رها کرده و داوطلبانه به صحنه‌های نبرد شتافتند و در پشت جبهه به فعالیت‌های امدادی، آشپزی و تهیه لباس گرم برای رزمندگان مشغول شدند.

وی گفت: زنان ایثارگر ایران اسلامی سهم عمده‌ای در هشت سال دفاع مقدس داشتند که به طور قطع بدون حضور زینب وارشان و پشتیبانی آنان هرگز این کشور طعم پیروزی و اقتدار را نمی‌چشید.

وی در پایان گفت: کیفیت عمر از کمیت آن مهم‌تر است شهدای ما کیفی زندگی کرده‌اند، شهدای ما به کیفیت عمرشان نگاه کردند و توجهی به کمیت آن نداشتند.

دوران دفاع مقدس شمه‌ای از جامعه اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها بود

سرهنگ عسگری فرمانده سپاه ناحیه سنندج در ادامه اظهار داشت: قرارگاه محله‌ی اسلامی در شهرستان سنندج مشغول به راه اندازی است که متشکل از امام جماعت، هیئت امنا، معتمدین محله با دبیری پایگاه مقاومت بسیج است که مطالبه‌های آنان در دستور کار قرار می‌گیرد که این قرارگاه در مسجد قبا بهاران تشکیل شده است

وی به بیاناتی از مقام معظم رهبری که فرمودند؛ " دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است" اشاره کرد و گفت: ما باید از آن دوران برای همه‌ی کار‌های خود الگو بگیریم و تاثیر بپذیریم چرا که بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: در آن دوران ارزش‌ها در جامعه تبلور پیدا کرد و مردم طعم شیرین حاکمیت ارزش‌ها را چشیدند و مشکلات امروز جامعه‌ی ما به خاطر کمرنگ شدن ارزش‌های دفاع مقدس است.

سرهنگ عسگری ادامه داد: دوران دفاع مقدس صرفاً یک جنگ نظامی نبود بلکه شمه‌ای از جامعه‌ی اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها بود لذا نیاز است به این ارزش‌ها بپردازیم.

وی تاکید کرد: اتکا به خداوند و خدامحوری از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود لذا مسوولان باید بدانند که راه نجات از مشکلات اتکا به خداوند و خلوص نیت است.

وی اضافه کرد: در هم شکستن دنیاگرایی و حاکمیت معنویت و ولایت مداری یکی دیگر از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود لذا باید منویات رهبری را در دستور کار خود قرار دهیم و آن شاخص‌ها را زنده نگه داریم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خواهران بسیجی تجلیل بعمل آمد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار