رئیس بسیج اصناف کشور عنوان کرد:

مشارکت اتاق اصناف ایران و بسیج اصناف کشور در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که امسال انجام شد نصب تمثال مبارک شهدا به ویژه شهدای وابسته به واحدهای صنفی در همان واحدصنفی است که فضای شهر‌ها را متحول کرد.
کد خبر: ۹۲۸۱۲۸۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

به گزارش سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛ غلامرضا حسن‌پور رئیس بسج اصناف کشور  درباره مشارکت اتاق اصناف ایران و بسیج اصناف در گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال چهلمین سال‌روز دفاع مقدس را گرامی داشتیم به همین جهت بسیج اصناف کشور و اتاق اصناف ایران برنامه‌های مشترکی را به سراسر کشور ابلاغ کردند تا همه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند. یکی از کارهای بسیار خوبی که امسال انجام شد نصب تمثال مبارک شهدا به ویژه شهدای وابسته به واحدهای صنفی در همان واحدصنفی است که فضای شهر‌ها را متحول کرد.

 دکتر حسن‌پور بیان کرد: ۱۱هزار شهید اصناف در کل کشور شناسایی شده‌اند که برنامه بازدید با خانواده این شهدا و ایثارگران را در هفته دفاع مقدس و در دیگر ایام سال داشتیم. همچنین از اتحادیه‌ها نیز خواستیم تا از رزمندگان هر صنف تجلیل کنند. بنابراین مشارکت خوبی بین اتاق اصناف و بسیج اصناف در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس وجود داشت.

وی ادامه داد: بسیج اصناف در نمایشگاه دست‌آوردهای دفاع مقدس و مقاومت که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزارشد، غرفه‌ای داشت و میزبان بازدیدکنندگان و آشنایی ایشان با نقش بازار و اصناف در دفاع مقدس به ویژه در پشتیبانی جنگ بود. ۵۰عنوان کتابی که درباره شهدا وجود دارد و هزار دقیقه مستندی که تدوین شده است در این نمایشگاه قابل بازدید بود. همچنین در خصوص خدمات فعلی بسیج اصناف در خصوص دفاع سلامت و تولید روزانه ۱۶ میلیون ماسک در کشور نیز مستندانی در این غرفه ارائه شد که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اظهار کرد: اصناف در دفاع مقدس و در دفاع از حریم اهل بیت شهدای زیادی داده است و اکنون هم در جهاد سلامت در خط مقدم است. من از همه تولیدکنندگان صنفی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف و وزارت خانه‌های صمت و بهداشت و درمان به خاطر کمک به تولید ماسک صمیمانه سپاسگزارم.

خدمات صنفی در جبهه‌ها
 حسن‌پور در خصوص خدمات صنفی در جبهه‌ها نیز گفت: اصناف در دوره دفاع مقدس خدمات متنوعی داشتند. نخست این‌که به عنوان رزمنده در جبهه حاضر شدند و ۱۱هزار شهید مربوط به همین است. اعزام نوبتی فعالان صنفی جهت ارائه خدمات صنفی نیز بخش مهمی از نقش آفرینی اصناف در دفاع مقدس بود. به عنوان نمونه بعضی از تعمیرکارن اتومبیل ۱۵روز به جبهه می‌رفتند و ۱۵روز بعد نفرات دیگری جایگزین آن‌ها می‌شدند و به این ترتیب به صورت نوبتی در جبهه حضور داشتند.

 رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور افزود: اصناف همچنین برای تامین غذا و دیگر نیازهای جبهه، کاروان‌هایی برای ارسال کالا راه می‌انداختند و در این باره کتاب‌هایی هم به ثبت این موارد پرداخته‌اند.

 وی بیان کرد: اصناف در ساخت و سازهای جبهه هم حضور فعال داشتند. به عنوان نمونه ساخت حمام در جبهه را انجام می‌دادند. همچنین به واسطه گرمی شدید هوا در جنوب کارخانه‌های یخ برپا شد. در واقع وقتی یکی از بزرگان صنفی برای بازدید‌های یک هفته‌ای یا بیشتر به جبهه می‌رفتند همه نیازهای آنجا را برآورد و به سرعت تامین می‌کردند و همه این همت‌های بزرگ موجب شد تا خلاف زمان حکومت شاه‌های بی‌عرضه قاجار داشتیم اما به برکت جمهوری اسلامی ایران حتی یک وجب خاک ما به دست دشمن نیوفتد. ما هم امیدواریم که قدر این مجموعه صنفی را بدانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار