رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد:

افتتاح 3 بیمارستان جدید در استان تا دهه فجر/ آزمون نیروهای شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج برگزار می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرهای امید آفرینی از حوزه بهداشت و درمان در بخش های مختلف به مردم استان ارائه کردند.
کد خبر: ۹۲۸۱۱۶۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, دکتر پرویز یزدان پناه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۸۵ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده اند و 34 هزار و 300 تست کرونا انجام گرفته است.

این مسئول گفت: طی 8 ماه شیوع کرونا در استان، ۵۷۳۰ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که امروز نیز 253 بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲۴ نفر بیمار مبتلای قطعی بوده و ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت ۴ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد و گفت: هم اکنون شمار قربانیان کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳۴ نفر رسیده است.

وی یادآور شد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۷۳۰۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه گفت: شاخص نمونه گیری ها در کشور 4/6 و در استان 4/7 می باشد و نشان دهنده آن است که علارغم همه محدودیت هایی که در استان حاکم است نمونه گیری را کاهش ندادیم و این خود یکی از عوامل موفقیت دانشگاه است.

وی افزود: اما متاسفانه میزان بروز بیماری در استان نسبت به متوسط کشوری بسیار بالاتر است بگونه ای که به ازای هر هزار نفر در کشور 5/3 مبتلا داریم ولی در استان به ازای هر هزار نفر12/4 مبتلا می باشدکه بیش از دو برابر نرم کشوری است و این نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: خوشبختانه میزان مرگ و میر استان نسبت به کشور پایین است بگونه ای در استان 18 نفر به ازای یکصدهزار نفر و در کشور 30 نفر به ازای یکصد هزار نفر است و این نشان دهنده بیماریابی فعال و مراقبت های بیمارستانی با کیفیت است.

جذب 290 نیروی انسانی طی یک سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دکتر یزدان پناه همچنین با بیان اینکه طی یک سال گذشته 290 نیروی شرکتی، قراردادی و پیمانی جذب شده است، خاطر نشان کرد: همچنین در یکسال گذشته 24 پروژه عمرانی که برخی از آنها مشکلات عمده استان را حل می کردند، افتتاح کردیم و برخی پروژه های دیگر نیز طی 4 ماه آینده افتتاح خواهند شد.

وی اظهار داشت: امید است بتوانیم بیمارستان نرگسی گچساران، بیمارستان بهمئی، کلینیک تخصصی دهدشت و سایر پروژه های بهداشتی را تا دهه فجر به بهره برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان های چرام، لنده و دنا و شروع به کار بیمارستان پاتاوه در صورت تایید زمین به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه طی سال گذشته در همه شاخص ها پیشرفت قابل توجهی داشته است بگونه ای که کسب رتبه اول در شاخص های اختصاصی و کسب رتبه سوم در شاخص های عمومی جشنواره شهید رجایی را داشتیم که نسبت به سال گذشته با رتبه 25 ، جهش قابل توجهی بوده و این موفقیت مدیون تلاش های پرسنل، معاونین و مدیران است.

وی در ادامه عنوان کرد: طی 8 ماه گذشته توانسته ایم با رایزنی های مسئولین دانشگاه و معاونین درمان و توسعه وزارت بهداشت، حدود 95میلیارد تومان اعتبار از وزارت بابت پرداخت های پرسنلی و تجهیزات دریافت کنیم.

کاهش زمان تاخیر پرداخت کارانه ها

دکتر یزدان پناه اذعان داشت: پرداخت کارانه پزشکان و بیمارستان ها از 24 ماه به 8 تا 11 ماه و کارانه پرسنل به 6 ماه کاهش یافته است و امید است این روند به زودی اصلاح و زمان تاخیر پرداختی ها با منابعی که به زودی در اختیار دانشگاه قرار داده خواهد شد، سیر نزولی یابد.

وی به دیگر دستاوردهای دانشگاه در پرداختی ها اشاره نمود و ادامه داد: به روز شدن پرداختی پزشک خانواده روستایی از 8 ماه به روز، افزایش درآمد پزشک خانواده شهری به ازای خدمات شهری تا دو نیم برابر در حوزه بهداشت و افزایش جمعیت یکباره خدمت روستایی از 360 هزار نفر به 450 هزار نفر را داشتیم که درآمد ما در سال 97 که 44 میلیارد بود در پایان سال 98 به 55 میلیارد رسید و با این افزایش 10 میلیاردی درآمد توانستیم بخشی از بدهکاری ها را پرداخت نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پوشش پزشک خانواده شهری از 160 هزار نفر به 295 هزار نفر رسید و باعث شد درآمد بیش از 5 میلیارد تومانی برای دانشگاه و افزایش کیفیت خدمات و پرداختی در حوزه پزشک خانواده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه مرحله اول استان کهگیلویه و بویراحمد بود، خاطر نشان کرد: هم اکنون 6 هزار واکسن در اختیار دانشگاه قرار داده شده که از امروز با اولویت جانبازان شیمیایی، پرسنل بهداشتی و درمانی، زنان باردار، بیماران خاص، افراد معلول و سالمندان تحت پوشش بهزیستی و و زندانیان توزیع و تزریق شروع می شود و در مراحل بعد برای عموم در داروخانه ها توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: 55 پزشک متخصص را برای استان جذب نمودیم که برخی از آنها تقسیم بندی و به شهرستان ها اعزام شدند و برخی نیز طی هفته آینده توزیع خواهند شد تا کمبود پزشک متخصص به حداقل برسد.

دکتر یزدان پناه گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه درمانی این است که پروانه بهره برداری از بیمارستان ها طی 25 سال گذشته اصلاح نشده بود برای مثال بیمارستان امام سجاد (ع) در سایت وزارت بهداشت 96 تخت مصوب داشت و نیروی انسانی که به دانشگاه اختصاص داده می شد نیز بر اساس 96 تخت بود ولی در سال 99 خوشبختانه تمام پروانه ها بروز شد و بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از 96 تخت به 203 تخت افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: این اصلاحیه می تواند منجز به ارائه مجوز جذب نیروی انسانی در استان ها شود.

وی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز در ابتدای کار مدیریت جدید، دانشگاه 22 میلیارد تومان بابت تجهیزات بیمارستان باشت و شهید جلیل یاسوج بدهی داشت که هم اکنون این بدهی به 16 میلیارد رسیده و 8 میلیارد تومان ان را نیز از وزارت خانه دریافت نمودیم.

وی ادامه داد: سایر تجهیزات از جمله سی تی اسکن و آم آر آی بیمارستان شهید جلیل و مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد خریداری و راه اندازی شدند زیرا این دو دستگاه را اولویت قرار داده بودیم و توانستیم آنها را با حمایت نمایندگان و استاندار خارج از نوبت دریافت کنیم.

دکتر یزدان پناه ضمن قدردانی از همکاری استاندار و نمایندگان استان، ابراز داشت: طی سالجاری آزمایشگاه ویروس شناسی را برای اولین بار در استان راه اندازی کردیم که حدود 7 میلیارد تومان صرفه جویی برای دانشگاه شد.

دستگاه pcr راه اندازی می شود

وی یادآور شد: روز گذشته نیز یک دستگاه پی سی آر اهدایی سازمان بهداشت جهانی به دانشگاه اختصاص داده شده است و به زودی راه اندازی و در راستای رفع مشکلات عدیده این حوزه تاثیر گزار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان داشت: تجهزات مرکز ناباروری یاسوج نیز خریداری شده و با کاهش بیماری کرونا در بیمارستان راه اندازی می شود.

وی همچنین از راه اندازی 20 تخت دیالیز جدید در استان خبر داد و گفت: این تخت ها در شهرستان های لنده، باشت، دهدشت، گچساران و یاسوج توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 20 تخت و تجهیزات آی سی یو برای بیمارستان های استان خریداری شده است، اضافه کرد: تجهیزات بیمارستان های نرگسی و بهمئی نیز خریداری و در انبار دانشگاه می باشند و تجهیزات چهارگانه آنها به مناقصه گذاشته شده است.

دکتر یزدان پناه ادامه داد: تجهیزات جراحی عمومی و زنان نیز که در بیمارستان شهید جلیل وجود نداشت خریداری و تحویل بیمارستان داده شد.

وی خاطر نشان کرد: این مدت 5 سونوگرافی پرتابل و یک رادیولوژی پرتال از وزارت بهداشت خریداری نمودیم که تحویل بیمارستان داده شده است.

وی گفت: با رایزنی های صورت گرفته تجهیزات چهارگانه مرکز غربالگری سرطان یاسوج با ارزش ریالی 6 میلیارد تومان را از وزارت خانه به صورت رایگان دریافت نمودیم که هم اکنون راه اندازی شده است.

وی در پایان ابراز داشت: قرارداد 3 اکسیژن ساز نیز به ظرفیت30 تن برای بیمارستان شهید جلیل، 20 تن برای بیمارستان شهید رجایی گچساران و 30 تن برای بیمارستان امام خمینی بسته شده و هزینه آن پرداخت و اوایل آبان ماه تحویل دانشگاه داده خواهد شد.

آزمون نیروهای شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج برگزار می شود

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: در بحث جذب نیروی انسانی طی یکسال اخیر290 نیروی شرکتی، قراردادی و پیمانی جذب شده و می شود.

جلال پورانفرد افزود: طی روزهای آینده آزمون شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج برگزار می شود ولی آزمون جذب 12 نیروی پرستار شرکتی برگزار شده و نیروهای قراردانی و پیمانی نیز از طریق سازمان سنجش جذب خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: 70 درصد این نیروها، بهداشتی و درمانی می باشند و از این تعداد، غالب افراد پرستار هستند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با رایزنی هایی که صورت گرفته و نیز در حال انجام است در تلاشیم برای پروژه های آتی دانشگاه مجوز جذب 7 هزار نیرو را کسب نماییم.

وی افزود: متوسط نیروی انسانی در استان، نسبت به کشور کمتر نیست بگونه ای که 2/7 کل نیرو به ازای هر تخت است و برابر میزان کشوری است اما چیزی که دانشگاه را با مشکل مواجه می کند این است که در بحث نیروی انسانی، نیروهای ما تنها قراردادی و پیمانی نیستند و متاسفانه برای تخت هایی که اضافه شدند در سال های اخیر نیروی کافی برای آنها تزریق نشده است.

پوران فرد اضافه کرد: این نیروها را دانشگاه مجبور است به صورت نیروی شرکتی یا نیروی طرحی تامین کند که حقوق نیروی طرحی توسط بودجه سایر دانشگاه هزینه می شود و سایری برای بقیه پرداخت ها باقی نمی ماند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 914 نیروی طرحی در کل استان و 800 نیروی شرکتی مشغول به کار هستند که حقوق نیروهای شرکتی در حوزه های بهداشتی، درمانی خدماتی و اداری ماهانه از درآمد اختصاصی دانشگاه و واحدهای مشغول به کار پرداخت می گردد.

وی ابراز داشت: این که برخی مواقع حقوق نیروهای شرکتی به تاخیر می افتد به این دلیل است که درآمد اختصاصی آن واحد کفاف پرداخت نیروی شرکتی را نمی کند زیرا درآمد ها در این مدت کاهش داشته است و حقوق نیروهای شرکتی به تعویق می افتد.

پوران فرد گفت: طی رایزنی که رئیس دانشگاه با وزارت بهداشت داشتند، موفق شدیم اعتباری برای نیروهای شرکتی استان جذب نماییم که به زودی می توانیم پرداختی های این نیروهای را به روز نماییم.

وی ادامه داد: طی دو روز اخیر 2 ماه کارانه پزشکان و پرستاران پرداخت شده و هم اکنون در حساب بیمارستان ها می باشد و با تمهیداتی که وزارت بهداشت اندیشیده، امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم با جذب اعتبار مورد نیاز، کارانه های پزشکان و پرستاران را نیز به روز نماییم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: در بحث پرداختی پرسنلی نیروهای ستادی نیز به زودی مطالبات آنها را از محل اعتبارات وزارتی پرداخت می شود.

پوران فرد افزود: جز معدود دانشگاه هایی هستیم که ماهانه برای پرداخت حقوق نیروهای رسمی و قراردادی مشکلی نداریم که حدود 72 درصد از نیروهای رسمی دانشگاه از بودجه عمومی دولت حقوق می گیرند و حقوق 28 درصد از درآمد دانشگاه است.

وی ابراز داشت: بالغ بر 95 میلیارد تومان از محل اعتبارات 1 میلیارد یورویی صندوق ذخیره ارزی و از اعتبارات ابلاغی وزارت خانه به دانشگاه اختصاص داده شد که تماما این مبالغ پرداخت و تنها 5 میلیارد توزیع نشده که امروز تخصیص آن داده خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 70 درصد این پول صرف کارانه شد و توانستیم در 6 ماه اول سال، 9 ماه کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت نماییم.

وی ادامه داد: بیش از 25 پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان که سرآمد آنها کلینیک تخصصی یاسوج بود افتتاح شدند و در مدت باقی مانده حداکثر دولت، ما 45 پروژه داریم که جهت افتتاح آنها اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان نیاز است که سرآمد آنها بیمارستان بهمئی با پیشرفت فیزیکی 82 درصد و بیمارستان گچساران با پیشرفت بالای 90 درصد می باشد.

پوران فرد در پایان خاطر نشان کرد: تجهیزات 4 گانه و تجهیزات پزشکی بیمارستان بهمئی خریداری و نیروی انسانی آن تا حدودی جذب شده که طی جلسه ای با پیمانکار مقرر شد تا پایان سالجاری تکمیل و راه اندازی گردد.

 

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار